مدیرکل‌ کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اعلام آغاز به کار حسینیه کتاب گفت: شعار امسال ما در حسینیه کتاب «زیر عَلَمت کتاب می‌خوانیم» است و برنامه‌های آن با هدف ترویج فرهنگ دانایی، با محوریت سیره و زندگی حضرت امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

آغاز کار حسینیه‌ کتاب با شعار «زیر عَلَم امام حسین(ع) کتاب می‌خوانیم»

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان  در خصوص برنامه های حسینیه کتاب خراسان رضوی در ماه محرم اظهار کرد: سال گذشته حسینیه کتاب که محفل عاشورایی کتابداران است را افتتاح کردیم. امسال نیز به مناسبت محرم برنامه‌های این حسینیه آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز برنامه ترکیبی شامل سخنرانی، مداحی، مقتل‌خوانی، شعرخوانی و معرفی و خوانش کتاب خواهد داشت. همچنین مسابقه‌ای از مفاهیمی که در این برنامه به آن‌ها پرداخته می‌شود برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌های حسینیه کتاب از امشب، ساعت ۲۱، در بستر اسکای‌روم برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مورد ویژگی‌های خاص حسینیه کتاب بیان کرد: ویژگی خاص حسینیه کتاب، کتاب‌محور بودن برنامه‌های آن است. مراسمات این حسینیه مانند هیئات مذهبی برگزار می‌شود و محوریت سخنان سخنرانی که در جلسه حضور می‌یابد، بر اساس کتاب بوده و خوانش و معرفی کتاب از بخش‌های مراسمات حسینیه کتاب است. همچنین یکی از مقاتل معتبر تاریخی در این مراسمات قرائت خواهد شد.

سبزیان خاطرنشان کرد: در جلسات حسینیه کتاب مخاطب به نوعی درگیر با کتاب و مفاهیم بصیرتی، معرفتی و عاشورایی می‌شود؛ به این معنی که منابع عمده مباحثی که در این هیات و حسینیه طرح می‌شود، کتاب است و دایره دانایی مخاطبان در رابطه با عاشورا را وسیع‌تر می‌کند و به نوعی ترویج فرهنگ‌ کتاب‌خوانی، با بهره‌گیری از فضای مجازی و فرصت بابرکت محرم است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های عاشورایی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی پس از دهه اول محرم نیز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: پس از دهه اول محرم، یعنی از روز یازدهم محرم تا روز اربعین حسینی، جلسات «یک اربعین کتاب» با رویکرد معرفی کتاب‌های عاشورایی برگزار خواهد شد که این جلسات توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی و کتابداران در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود. همچنین برنامه اربعینی ویژه‌ای مانند سال گذشته در روز اربعین برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: طرح «کتاب نذری» یا همان «نذر کتاب عاشورایی» نیز پس از دهه اول محرم آغاز به کار خواهد کرد که در این طرح، مخاطبان در قالب نذر، کتاب‌های خود را اهداء می‌کنند که ما کتاب‌های آن‌ها را به کتابخانه‌های تازه تاسیس روستایی، سیار و مناطق محروم ارسال خواهیم کرد. همچنین پویش «کتابخوانان عاشورایی» پس از دهه اول محرم آغاز به کار می‌کند و در این پویش افراد در بین ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه کتاب‌های خوانده شده توسط خودشان را در قالب یک ویدئو معرفی کرده و به اشتراک می‌گذارند و در پایان به برگزیدگان آن جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.