معاون دبیرکل حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید علیه لبنان هشدار داد.

حزب الله لبنان: در صورتی که اسرائیل خطا کند به آن پاسخی کوبنده خواهیم داد

قدس آنلاین: شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم عزاداری دومین شب محرم گفت: "برخی‌ها در لبنان می‌گویند اسرائیل را تحریک نمی‌کنند تا به آن‌ها حمله نکند. چه کسی اسرائیل را تحریک کرده است؟ ما به وضوح اعلام کرده ایم خواهان جنگ و نبرد نیستیم، ولی اگر اسرائیل به ما حمله کند پاسخ کوبنده خواهیم داد.

معاون دبیرکل حزب الله افزود: اخیرا اسرائیل به ما حمله کرد و ما نیز پاسخ دادیم. اگر پاسخ نمی‌دادیم، اسرائیل برای بار دوم و سوم ما را هدف حملات بیشتری قرار می‌داد تا امتحان کند که آیا با حملاتش مقابله می‌کنیم یا خیر و تا پی ببرد و آیا اوضاع داخلی لبنان بر میزان آمادگی مقاومت تأثیر دارد یا نه؟ الحمدلله اکنون اسرائیل پی برده است با وجود همه سختی‌ها در لبنان، مقاومت با تمام توان، سلاح و اراده خود برای مقابله با هرگونه چالش آفرینی و قصد اسرائیل برای جنگ یا تقابل آماده است.

او افزود: این آمریکا که از اسرائیل در تجاوزگری هایش حمایت می‌کند نمی‌تواند منبع عدالت باشد. این آمریکا که ملت‌ها را فقط به علت اینکه خواهان استقلال و مقاومت هستند، تحریم می‌کند عادل نیست. با این وجود، راه حل چیست؟ راه حل، مقاومت است. راه حل راه امام حسین (ع) است. راه حل این است که به آمریکا و اسرائیل "نه" بگوییم. هنگامی که آمریکا دست به اشغالگری بزند، با اشغالگری آن مقابله می‌کنیم. اگر قصد باقی ماندن داشته باشد، آن را از خاکمان اخراج می‌کنیم. اگر تجاوز کند با تجاوزاتش مقابله می‌کنیم. اگر اظهار نظر و اعلام موضع کند اشتباهات آن را اعلام می‌کنیم. اگر دنیا را بر باطل جمع کند ما برای مقابله با آن با تمام صلابت، قدرت و استحکام بر محور حق گرد می‌آییم. اگر فسادش را آشکار کند، ما راه اصلاح در پیش می‌گیریم و اگر دست به تجاوزگری بزند، آشکارا علیه آن مقاومت می‌کنیم".

شیخ نعیم قاسم در ادامه صحبت هایش گفت: "برخی‌ها در لبنان فقط با کلمات بازی کرده و ادعای میهن پرستی می‌کنند، در حالی که باید میهن پرستی خود را ثابت کرده و هنگامی که ۲۰ بار در هر سخنرانی می‌گویند میهن پرست هستند، دلیلی برای اثبات آن بیان کنند. آن‌ها برای اثبات میهن پرستی باید بروند با اسرائیل بجنگند و آن را از خاکمان اخراج کرده و علیه دشمن دفاع و مقابله کنند تا ثابت کنند میهن پرست هستند. اگر مقدمه سازی‌ها صحیح نباشد، نتایج آن صحیح نخواهد بود".

حزب الله لبنان در روزهای اخیر در واکنش به تجاوزگری نظامی رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور، اقدام به شلیک ده‌ها راکت به سرزمین‌های اشغالی کرد. سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان پس از این پاسخ کوبنده به صهیونیست‌ها هشدار داد حزب الله در دفاع از تمامیت ارضی لبنان در مقابل تجاوزگری‌های اسرائیل پاسخی کوبنده خواهد داد و در دفاع از مردم لبنان تردید نخواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.