سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، نظام اسلامی را حفظ می‌کند، گفت: این دو فریضه واجب و مهم از فروع دین بوده و از ضروریات اسلام به شمار می‌آید.

حفظ نظام اسلامی با امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل مقری در ویژه‌برنامه پرسمان دینی که در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: برای ساختن جامعه و نظام اسلامی نیاز به طرح جامع توحیدی است تا اقتصاد، حقوق، اخلاق، روابط اجتماعی و... بر اساس این طرح ساخته شود و شکل بگیرد.

وی افزود: شرط ساختن جامعه اسلامی این است که دائما در اجتماع یکدیگر را به خیر و خوبی توصیه کنیم و نظامی از توصیه و خیرخواهانه حکم‌فرما شود.

حجت‌الاسلام مقری تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، در پازل نظام توحیدی همچون اداره نگهداری و تاسیسات ساختمانی عمل می‌کند که در صورت بروز هر گونه مشکل و خرابی در ساختمان سریعا نسبت به تعمیر آن اقدام می‌کنیم و اگر این تشکیلات نباشد ممکن است ساختمان تخریب شود.

وی گفت: در قرآن کریم، آیات زیادی بر امر به معروف و نهی از منکر دلالت دارد؛ برخی از این آیات به طور صریح و آمرانه و بعضی دیگر نیز به طور غیرمستقیم و ارشادگرایانه به رواج این دو آموزه دینی می‌پردازند.

خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: با مطالعه کتب حدیث در می‌یابیم که بیانات ائمه هدی(ع) درباره وجوب امر به معروف و نهی از منکر؛ ترجمان وحی و تفسیر قرآن کریم و در راستای مضامین و اهداف قرآنی است.

حجت‌الاسلام مقری ادامه داد: متاسفانه در جامعه کنونی ما این دو فریضه الهی بر اساس طرح و اصولی که قرآن بیان کرده است اجرا نشده و اجرای درست آن موجب اصلاح جامعه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.