بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهید "علی نجفی"، ویژه بیماران حاد تنفسی، امروز در آیینی با حضور سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد گشایش یافت.

بیمارستان ۹۶ تختخوابی ویژه بیماران حاد تنفسی در مشهد گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین،  در آیین بهره برداری از این بیمارستان که به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافته است،  استاندار خراسان رضوی و فرمانده سپاه امام رضا (ع) به همراه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور داشتند.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق کشور در سخنانی در این مراسم  گفت: بیمارستان حاد تنفسی شهید نجفی دارای ۲ بخش تخصصی حاد تنفسی و بخش آی. سی. یو با ۸ تخت ویژه است.
سرتیپ سیدحسن مرتضوی افزود: این بیمارستان در فضایی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع  در سه طبقه ساخته شده است.
وی بیان کرد: بیمارستان ۹۶ تختخوابی ویژه کرونا که اکنون شاهد افتتاح آن هستیم، از سال گذشته در قالب بهداری سپاه فعال بود که در مدت کمتر از ۷۲ ساعت با تغییر کاربری و با تامین تجهیزات پزشکی لازم به بیمارستان ویژه بیماران کرونایی اختصاص یافت.
وی گفت: تامین تجهیزات مربوطه با هزینه بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.
سردار مرتضوی خاطرنشان کرد: در مدت چند روزی که با دستور فرمانده کل قوا این بیمارستان برای کمک به بیماران حاد تنفسی تجهیز و آماده افتتاح شد، جلوه هایی دیگر از دوران دفاع مقدس و اقدامات جهادی را از سوی همه همکارانمان شاهد بودیم.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۸ هزار و ۴۸۳ نفر رسید.

در این مدت ۴۱ هزار و ۱۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۴۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و۴۶۷ هزار و ۱۵ نفر رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.