یک مشاور سابق کاخ سفید در دولت اوباما از جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده خواست تا جیک سالیوان مشاور امنیت ملی اش را به خاطر تصرف افغانستان توسط طالبان برکنار کند.

مشاور سابق اوباما: سالیوان باید به خاطر تحولات افغانستان برکنار شود

به گزارش قدس آنلاین، برت بروئن مشاور سابق کاخ سفید در دولت اوباما در یادداشتی در روزنامه یو اس ای تودی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواست تا جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به خاطر تحولات اخیر افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان در این کشور، برکنار کند.

وی افزود: سالیوان در همه زمینه های کارش اش در این پست، شکست خورده است. مشاور امنیت ملی دو وظیفه و شغل دارد. همان طور که نامش نشان می دهد، مشاور امنیت ملی نزدیک ترین مشاور به رئیس جمهور در اتاق وضعیت است. دومین وظیفه مشاور امنیت ملی، ترجمه و تفسیر تصمیمات و دستورات رئیس جمهور به سیاست های عملی است. در تمامی این زمینه ها، مشاور فعلی امنیت ملی کاخ سفید شکست خورده است.

وی در ادامه نوشت: سالیوان در زمینه تئوری پردازی و صحبت کردن و استدلال درباره سیاست خارجی عملکرد خوبی داشته است ولی تجربه کافی خارجی را نداشته و این مساله موجب عدم ارتباط بین ایده ها و اجرا شده است. بله، بایدن خواستار خروج از افغانستان بود ولی این وظیفه سالیوان بود که چگونگی دستیابی به این هدف را برنامه ریزی کند تا مانع از بروز هرگونه مشکل و چالشی برای ما شود. این واقعا چیزی نیست که اتفاق افتاده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.