رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: از مجموع بیش از ۲ هزار موقوفه منفعتی در این شهرستان نیات ۷۰ درصد این موارد مرتبط با محرم و عزاداری سید الشهدا (ع) به ثبت رسیده است.

عمده موقوفات سبزوار به نیت عزاداری سیدالشهدا(ع) ثبت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه  افزود: عایدات موقوفاتی که به نیت محرم ثبت شده است در سه گروه روضه خوانی، تعزیه داری و اطعام اجرای نیت می شود.

وی تصریح کرد: به نیکوکارانی که تمایل دارند وقف خود را به نیات عزاداری محرم و امام حسین (ع) ثبت کنند توصیه می شود موقوفات خود را با نیت عام ترویج مکتب و شعائر حسینی ثبت سامانه کنند که در اجرای نیات حوزه بیشتری را شامل شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: برای نمونه در شرایط ویروس کرونا چنانچه وقفی به نیت عام ترویج مکتب و شعائر حسینی ثبت شده باشد می توان از محل عواید و درآمدهای آن بسته های بهداشتی برای نیازمندان تهیه و یا به درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ کمک کرد.

مهدوی خواه همچنین با تاکید بر ضرورت وقف بر مبنای نیازهای روز جامعه افزود: واقفان قبل از اقدام به وقف می توانند با دریافت مشاوره از کارشناسان وقف و شناخت نیازهای جامعه نسبت به ثبت وقف خود اقدام کنند.

شهرستان‌های سبزوار و خوشاب ۲۷ بقعه متبرکه، ۲ هزار موقوفه و ۱۱ هزار رقبه دارند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.