مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: با توجه به تحولات اخیر در افغانستان و بی‌ثباتی در این کشور تردد خودروهای ترانزیت از طریق مرز دوغارون نسبت به قبل با کاهش همراه بوده است.

کاهش تردد ترانزیتی در مرز دوغارون

به گزارش قدس آنلاین،  حسین آخوندزاده اظهار کرد: هر چند ترددها در مرز دوغارون عادی شده و تجارت در حال انجام است اما بی‌ثباتی دولت در افغانستان هنوز به شکل منظم بازنگشته و همین امر سبب کاهش ترددها شده است.

وی افزود: قبل از وقایع اخیر در افعانستان در سه حوزه مرزی شامل پایانه، گمرک و منطقه ویژه روزانه شاهد تردد بیش از ۱۶۰۰ خودروی ترانزیتی از این معبر رسمی بودیم اما با وضعیت کنونی این آمار به ۲۵۰ کامیون در روز رسیده است.

آخوندزاده بیان کرد: تاکنون از لحاظ امنیتی برای تردد کامیون‌های ترانزیت هیچ مشکلی از سمت طالبان وجود نداشته اما منتظر یک ثبات در کشور همسایه هستیم تا تبادلات اقتصادی با وضعیت مطلوب‌تری افزایش یابد.

وی با اشاره به اهمیت تجارت مرزی تصریح کرد: تبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه علاوه بر اینکه سبب رونق اقتصادی می‌شود عاملی برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ و آیین کشورها با یکدیگر است.

مرز دوغارون تنها معبر رسمی صادرات کالاهای مورد نیاز مردم افغانستان از کشور ایران است. دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری تایباد است و نقش مهمی در توسعه اقتصاد و اشتغال کشور دارد.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.