بخش سرپایی تزریق داروی "رمدسیویر" در مرکز آموزشی ـ درمانی روانپزشکی رازی (امین آباد) راه اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آغاز به کار بخش تزریق داروی "رمدسیویر"، در مرکز روانپزشکی رازی

به گزارش قدس آنلاین، در مراسم افتتاح این بخش درمانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، رئیس بنیاد شهید شهر ری، معاون امورمالی استانداری تهران، مسئول درمانگاه بیمارستان طالقانی تهران، عضو هیات مدیره جامعه خیران حامی معلولان کشور و جمعی دیگر از خیران کشور حضور داشتند.

این بخش درمان سرپایی بیماران کرونایی، با ۵۰ تخت بستری موقت که امکان افزایش خواهد داشت و ظرفیت پذیرش روزانه بیش از یک صد بیمار، جدای از بخش های بستری بیمارستان روانپزشکی رازی واقع شده است و با فعالیت کادر درمان شامل پزشک متخصص، پزشک عمومی، پرستاران و بهیاران، خدمات تزریق داروی تجویزی پزشک و انجام آزمایش های لازم را به بیماران مراجعه کننده به این بخش، ارائه می دهد.

این بخش تزریق رمدسیویر که تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و تحت نظارت وزارت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کند، هر روز حتی روزهای تعطیل، از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ به بیماران کرونایی خدمت رسانی می کند.

دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: گرچه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، براساس رسالت و وظیفه ذاتی، می تواند نقشی در درمان بیماران کرونایی نداشته باشد، اما با هماهنگی دکتر زالی فرماندهی ستاد مقابله با کرونا تهران، و به همت پزشکان، پرستاران و کارکنان مرکز روانپزشکی رازی و دیگر مراکز درمانی، در مدت کوتاهی بصورت داوطلبانه و با همکاری یکدیگر، نسبت به تجهیز و راه اندازی بخش سرپایی تزریق داروی رمدسیویر اقدام کردند.

وی تصریح کرد که این بخش، از هفته آینده داروی رمدسیویر را در چارچوب بیمه‌ها، در اختیار بیماران قرار می دهد تا ضمن کاهش حجم مراجعات به بیمارستانهای دولتی، سهولت و تسریع در کار تزریق دارو برای بیماران نیازمند ساکن در مناطق امین آباد و شهر ری، ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، منابع مالی این دانشگاه را حمایت کننده هزینه های این بخش درمانی عنوان کرد و افزود: قرار است با حمایت معاون درمان وزارت بهداشت، دارو و هزینه های درمانی بیماران مراجعه کننده به این بخش، تامین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛  در ادامه،  غلامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری و رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، این بخش سرپایی درمان بیماران کرونایی را افتتاح و در جریان چگونگی روند درمان این بخش قرار گرفتند. سپس، در نشستی که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد، دادستان عمومی شهرستان ری و خیران شرکت کننده، حمایت کامل خود از تداوم فعالیت این بخش و توسعه آن را اعلام کردند.

لازم به ذکر است؛  مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی، در منطقه امین آباد شهر ری واقع شده است، و تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی که از جمله دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، فعالیت می کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.