تولیت آستان قدس رضوی گفت: هرگاه بحران و حادثه غیرمترقبه و طبیعی در کشور رخ می‌دهد، نیروهای نظامی و انتظامی جلودار حرکت خدمت به مردم هستند و بارها در میدان عمل خوش درخشیدند.

نیروهای نظامی و انتظامی جلودار خدمت به مردم در بحران‌ها هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی با حضور در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی از تلاش‌های پلیس قدردانی و با اشاره به اهمیت نقش نیروهای نظامی و انتظامی در تعالی و پیشرفت جامعه، اظهار کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) در روایتی نیروهای نظامی را دژ مردم، زینت زمامداران و مایه عزت دین معرفی می‌کند و این از اهمیت نقش نیروهای نظامی در پیشرفت و تعالی جامعه حکایت دارد.

وی با بیان اینکه رفتار نظامیان در جامعه بر نوع قضاوت مردم نسبت به حکومت بسیار تأثیرگذار است، افزود: هر نوع رفتار نظامیان به حساب حکومت گذاشته می‌شود؛ عدالت ورزی، مهربانی، رأفت و در جای خود اقتدار و صلابت آنها می‌تواند اعتماد عمومی را به حکومت افزایش دهد.

تولیت آستان قدس رضوی نظامیان را مایه عزتمندی مکتب و دین دانست و ابراز کرد: نظامیان می‌توانند بسیاری از احکام دین را در جامعه محقق کنند؛ احقاق حقوق مردم، اجرای حدود الهی، گسترش عدل و امر به معروف و نهی از منکر، از جمله جلوه هایی از مسائل دینی است که نظامیان در تحقق آنها نقش بسیار مهمی دارند.

وی نظامیان را اعطا کنندگان نعمت امنیت به جامعه معرفی و عنوان کرد: بدون وجود امنیت، هیچ راهی برای دستیابی جامعه به پیشرفت، توسعه، تعالی و زندگی سالم وجود ندارد، بدون استقرار آرامش و ایمنی هیچ موفقیت صنعتی، علمی و اقتصادی برای جامعه حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی امنیت را نعمتی بسیار ارزشمند و بزرگ که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، دانست و گفت: قوام جامعه به نظامیان است، اگر حکومتی و ملتی از نظامیان قدرتمند بی‌بهره باشد، آن جامعه قوام نخواهد داشت و دچار فروپاشی و اضمحلال می‌شود.

وی افزود: نیروی‌های نظامی کشور در همه سطوح و بخش‌ها در کنار دفاع و حفظ امنیت کشور، در حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله و اخیراً نیز مقابله با ویروس کرونا همواره یاور و همراه مردم بوده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: هرگاه بحران و حادثه غیرمترقبه و طبیعی در کشور رخ می‌دهد، نیروهای نظامی و انتظامی جلودار حرکت خدمت به مردم هستند و بارها در میدان عمل خوش درخشیدند و بخوبی ایفای نقش کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه نیروی انتظامی حلقه وصل بین مردم و حکومت است، عنوان کرد: امینت و آسایش مردم مرهون زحمات نیروهای خدوم انتظامی است، این عزیزان نقش بسیار مهم و برجسته‌ای در جامعه دارند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.