رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ۷۵ تن گوشت قرمز غیرقابل مصرف با نظارت کارشناسان دامپزشکی از ابتدای امسال در کشتارگاههای استان شناسایی و معدوم شده است.

۷۵ تن گوشت غیرقابل مصرف در خراسان رضوی معدوم شد

به گزارش قدس انلاین، دکتر محمود قربانزاده  افرود: کارشناسان دامپزشکی مستقر در کشتارگاهها با نظارت های خود از ورود گوشت های فاسد و غیرقابل مصرف حاصل از دام های کشتار شده به چرخه توزیع و مصرف جلوگیری و آن را معدوم کردند.
وی بیان کرد: در این مدت ۸۶۰ هزار راس دام در کشتارگاههای خراسان رضوی، کشتار شده است و بدین ترتیب کارشناسان دامپزشکی بر تولید، نگهداری و عرضه ۳۲ هزار تن گوشت قرمز نظارت داشته اند.
وی با تاکید بر اینکه فرآورده‌های خام دامی باید از مراکز مجاز و معتبر تهیه شود؛ افزود: در صورت خرید محصولات بسته بندی، باید نسبت به تاریخ تولید و انقضای محصول و نیز کد پروانه درج شده بر روی آن دقت شود و از خرید فرآورده های خام دامی از افراد دوره گرد به شدت پرهیز شود.
قربان زاده افزود: شهروندان در زمان خرید گوشت قرمز باید به مهر دامپزشکی توجه کنند و در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.