معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: پیگیری‌های واکسیناسیون کارکنان اورژانس اجتماعی در حال انجام است، امیدواریم که هرچه زودتر به نتیجه عملیاتی مورد نظر برسد.

پیگیری واکسیناسیون کارکنان اورژانس اجتماعی ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله مسعودی فرید در فایل صوتی افزود: به دنبال بروز بیماری ناشی از کرونا، کارکنان اورژانس اجتماعی همواره به مسئولیت های خود همچنان ادامه دادند و به هرحال از گروه‌هایی هستند که در معرض ویروس کرونا هستند چون باید در شرایط کرونایی ورود پیدا کنند. ورود در موارد مواجهه با کودک‌آزاری، همسرآزاری، اقدام به خودکشی و مواردی از این دست،  در شرح وظایف آنها است.

وی ادامه داد: از ابتدا پیگیر بودیم تا واکسیناسیون کارکنان اورژانس اجتماعی انجام شود. خوشبختانه تاکنون توانستیم عملیات واکسیناسیون آنها را در برخی استان‌ها با هماهنگی‌ با دانشگاه‌های علوم پزشکی به سرانجام برسانیم. این عملیات واکسیناسیون در استان‌هایی از جمله استان‌های تهران، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس، کردستان، کرمان، مازندران و یزد انجام شده که کارکنان اورژانس اجتماعی در این شهرها حداقل دُز اول واکسن خود را دریافت کردند.

معاون اجتماعی بهزیستی گفت: در سایر استان‌ها نیز کم و بیش واکسیناسیون کارکنان اورژانس اجتماعی انجام شده است. به هرحال پیگیری‌ها در حال انجام است که حتما ما بتوانیم این کار را انجام دهیم. کارکنان اورژانس اجتماعی به هرحال به عنوان خط اول و مقدم مواجهه در آسیب‌های اجتماعی هستند و امیدواریم بتوانند از واکسیناسیون برخوردار شوند.

مسعودی فرید اظهار امیدواری کرد که با همکاری و هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسیناسیون کارکنان اورژانس اجتماعی در اولویت قرار بگیرد و به‌زودی انجام شود.

سازمان بهزیستی کشور پیش از این اعلام کرده بود که تا پایان اسفند ۹۹،  پنج نفر از پرسنل اورژانس اجتماعی بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

براساس آمار اعلام‌شده از سازمان بهزیستی کشور،  ۳۵۰۰ نفر از کارشناسان در اورژانس اجتماعی فعالیت دارند.

کارشناسان اورژانس اجتماعی در این مرکز با شماره ۱۲۳ در زمینه‌های کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمندآزاری، اقدام به خودکشی، تفکر خودکشی، خشونت خانگی و فرار از منزل و همانند این مسائل مداخله می‌کند.  

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.