همکاری‌های مشترک مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی وارد دور تازه‌ای شد.

آغاز دور تازه همکاری‌های کتابخانه و موزه ملی ملک با فرهنگستان هنر

به گزارش قدس آنلاین، نشستی با حضور غلامرضا خواجه‌سروی، مدیر عامل مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و علیرضا اسماعیلی، دبیر فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران با محوریت نشر و بازنشر نفایس گنجینه ملک در حوزه هنر در تهران برگزار شد.

مدیر عامل مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در این باره اظهار کرد: حاج حسین آقا ملک، بنیانگذار و واقف این مجموعه، در وقف‌نامه کتابخانه و موزه ملی ملک از «ترقی معارف» به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشرفت ایران نام برده است. از این‌رو ایشان کتابخانه و موزه‌ بزرگی را که در گذر سالیان بسیار با کوشش فراوان گردآورده بود، بر آستان حضرت رضا(ع) وقف کرد تا همگان از آن بتوانند بهره گیرند.

خواجه‌سروی ادامه داد: کتابخانه و موزه ملی ملک در سایه بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) و توجه ویژه آستان قدس رضوی به پیشرفت و توسعه موقوفه‌ها و برآوردن نیت‌های واقفان، همواره برآن بوده است در مسیری روشن و پیش‌بینی‌شده گام بردارد و بستری شایسته برای تولید دانش در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی برای کوشندگان در این گستره فراهم آورد.

وی چاپ دوم کتاب «پندنامه لقمان حکیم» را نمونه کوششی در این مسیر دانست و گفت: انتشار این کتاب با مشارکت همکاران کتابخانه و موزه ملی ملک انجام یافته است که در بازنمایی کوشش‌های فرهنگی، هنری، علمی، پژوهشی و آگاهی‌بخشی این موقوفه بزرگ هم‌نوا و یک‌دل، برآن شده‌اند تا زمینه آشنایی بیشتر دوستداران فرهنگ و تمدن اسلام و ایران را با دستاوردهای این کوشش‌ها فراهم آورند.

خواجه‌سروی ادامه‌داد: بازنشر و بازچاپ نسخه‌های خطی، کتاب‌های چاپ سنگی و دیگر آثار گنجینه این موقوفه، همچنین پژوهش‌های برآمده از آن‌ها، از مأموریت‌ها و رسالت‌های مهم این موقوفه در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی است.

نسخه خطی پندنامه لقمان حکیم به خط میرعماد الحسنی، از جمله نفایس هنری این کتابخانه به شمار می‌آید که در قالب همکاری مشترک مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری «متن» وابسته به فرهنگستان هنر برای دومین بار در سال جاری بازنشر شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.