۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶
کد خبر: 768286

زیر سایه چنارهای سربه فلک کشیده نشسته و چشم دوخته به چمنی که در اواخر شهریور میل به زردی گرفته است.

در آغاز هشتاد سالگی چشمانش همچون عقابی تیز پرواز به دنبال شکاری جدید برای مستطیل سبز خراسان است.  پسر پُرشور محله سرشور هنوز هم بهتر از هر مدرس درجه یک آسیایی می‌تواند متدهای روز فوتبال دنیا را برایت تشریح کند. شاگرد اول کلاس‌های جرج اسکینر البته قبل از تمام این‌ها معلم اخلاق در ورزش بوده است.

از شاگردانش که بپرسی قبل از همه فوت و فن‌های فوتبالی به تأکیدات او روی اخلاق انگشت می‌گذارند. در تمام این سال‌ها همه گاه با متانت و تعقل، شخصیت و گذشته طلایی‌اش را دور از جنجال‌های بی ثمر نگه داشته است.اتفاقاً استاد در مورد سیاه بختی فوتبال و ورزش خراسان اهل نقد و بحث است، اما نقد و بحثی دور از منفعت طلبی و جنجال.

پیرمرد همه گاه روی پشتوانه سازی و استعدادیابی در زمین‌های خاکی و حاشیه شهر تأکید کرده و به‌واسطه سابقه‌اش در سکانداری تیم‌های بزرگ مشهد و البته مدیریت در هیئت فوتبال خراسان گنجینه‌ای است برای عاقبت بخیری فوتبال این خاک پر گوهر.

سید مهدی قیاسی را می‌توان نمونه کامل تعهد و تخصص در ورزش کشور دانست که همپای علم روز دنیا حرکت کرده و در جا نزده است.

شور انگیز اینکه هرگاه وی را به یاری خوانده‌اند بدون چشمداشت و چشم دوختن به منصبی و پستی آستین بالا زده و برای سربلندی فوتبال خراسان کم نگذاشته است. امروز تولد حاج مهدی قیاسی است.

تلفن را که برمی‌دارد می‌فهمم کنار زمین فوتبال است. جایی که روزهای خوب زندگی‌اش را آنجا برای نوجوانان و جوانان خطه خورشید با افتخار سپری کرد و می‌کند. تولدتان مبارک معلم اخلاق و تعهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.