سخنران حرم مطهر رضوی گفت: حضرت حسین بن علی(ع) پیام عزت‌خواهی و دوری از ذلت را از گودال قتلگاه به تمام دنیا صادر کرد.

حسین بن علی(ع) پیام عزت خواهی را به دنیا صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر فرجام در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که عصر امروز در محل ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد، گفت: جذابیت و زیبایی نهضت عاشورا و پیام‌های ماندگار این نهضت خونین مانند یک رود در تمام عصرها و نسل‌ها جاری است و استمرار دارد.

وی تصریح کرد: مهمترین پیام عاشورا عزتمندی و تن ندادن به ذلت است که این پیام نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه ظلم ستیزان و آزادی خواهان جهان در همه زمان‌ها الهام بخش بوده است.

این کارشناس دینی افزود: دشت کربلا عرصه‌ای است که حسین بن علی(ع) در عین مظلومیت عزتمندانه در برابر دشمن ایستاد و فریاد عزت خواهی اسلام را از گودال قتلگاه به بشریت در همه عصرها و نسل‌ها مصادره کرد.

وی خاطر نشان کرد: عزتمندی و حفظ عزت یکی از مفاهیم اخلاقی و ارزشمند دین مبین اسلام است که هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی انسان دارای اهمیت است.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: مومن واقعی کاستی‌ها و کمبودهای زندگی را تحمل می‌کند ولی در جایی که عزت نفس او خدشه‌دار می‌شود، هرگز دست نیاز جلوی دیگران دراز نمی‌کند. حضرت ابالفضل(ع) روز عاشورا برای به دست آوردن آب با دشمن جنگید ولی هرگز از سپاه دشمن طلب آب نکرد.

حجت الاسلام فرجام بیان کرد: ملتی که می‌خواهد در دنیا سربلند باشد با کاستی‌ها و کمبودهای اقتصادی می‌سازد ولی دست نیاز پیش دشمن دراز نمی‌کند. از منظر حضرت سیدالشهدا(ع) مرگ با عزت و سربلندی بسیار بهتر و شیرین‌تر از زندگی همراه با ذلت و خواری است.

خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: بنابراین عزتمندی یکی از مهمترین پیام‌های عاشورا است و امروز می‌بینیم که بسیاری از آزادی خواهان جهان با تاسی به این شعار در برابر مستکبران ایستاده‌اند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.