مدیر امور عشایری مازندرن با اعلام این که جابه‌جایی عشایر در سطح استان تنها با داشتن کارت تردد امکان‌پذیر است، گفت که عشایر استان تا اول مهر ماه فرصت دارند برای دریافت کارت تردد به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

عشایر مازندران تا اول مهر ماه کارت تردد دریافت کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت اله شعبانی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رامسر افزود : کارت تردد شناسنامه جامعه عشایری محسوب می شود که علاوه بر کارایی برای تردد، برای دریافت تسهیلات ویژه نظیر وام و تجهیزاتی مانند پنل خورشیدی کاربرد دارد.

وی همچنین صدور این کارت ها را در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهم دانست و توضیح داد: به دلیل این که دام عشایر از نقطه ای به نقطه دیگر جابه جا می شوند، حتما بایستی کارت تردد داشته باشند تا مبدا و مقصدشان مشخص باشد.

شعبانی گفت : برای سهولت کار عشایر هماهنگی های لازم با جهاد کشاورزی شهرستان ها صورت گرفته و عشایر استان می توانند با مراجعه به مدیریت های جهاد کشاورزی پس از تکمیل فرم های مربوطه و ارائه مدارک لازم کارت شناسایی خودشان را دریافت کنند.

وی آمار جامعه عشایری مازندران را که در سامانه سماک ثبت نامه کردند، چهار هزار و ۵۰۰ خانوار اعلام کرد و گفت که از این تعداد ۲ هزار و ۷۸۶ خانوار مورد تائید قرار گرفتند و بقیه به دلایل مختلف هنوز مورد تائید قرار نگرفتند.

مدیر امور عشایری مازندران افزود : عشایر مازندران هم اکنون یک میلیون ۵۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۵۷ هزار راس دام سنگین دارند و سالانه ۲۰ هزار تن گوشت مورد نیاز کشور را تامین می کنند.

وی ادامه داد : عشایر استان مازندران علاوه بر تولید گوشت در بخش های صنایع دستی نظیر فرش فعالیت دارند که بخشی از دستاوردهای آنان نیز به خارج از کشور صادر می شود.

شعبانی گفت که ۱۶ هزار بهره بردار جامعه عشایری مازندران در سطح ۵۸۰ هزار هکتار از مراتع ییلاقی و یشلاقی استان مشغول چرای دام هستند.

مدیر امور عشایری مازندران به خدمات ارائه شده این نهاد در سال گذشته به جامعه عشایری مازندران اشاره کرد و گفت:  مرمت راه ها،  آب رسانی و اعطای تسهیلات بانکی خسکسالی، صندوق خرد زنان و استقرار کانکس خانه بهداشت از جمله خدمات ارائه شده به این قشر بوده است.
امور عشایری از چهار سال پیش در مازندران فعال شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.