سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار رویکردی متحد جهانی در مقابل طالبان شد.

واشنگتن خواستار ارائه پیام متحد جهانی به طالبان شد

به گزارش قدس آنلاین، مهر به نقل از رویترز نوشت: «ندپرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار رویکرد متحد جهانی در مقابل طالبان شد.

ند پرایس در این ارتباط گفت: در مورد مبارزه با تروریسم، کمک و دسترسی‌های بشر دوستانه، خروج امن کسانی که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند و دولت فراگیر، باید یک پیام متحد از سوی جامعه جهانی به طالبان گفته شود.

به گفته سخنگوی کاخ سفید، این موضوع در دیدار گروه ۲۰ در مجمع عمومی سازمان ملل دنبال خواهد شد.

پس از تسلط طالبان بر کابل، بسیاری از نهادهای مالی از جمله بانک جهانی اعلام کردند که فعالیت خود را به صورت موقت در افغانستان متوقف کردند و این موضوع مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

از سوی دیگر، «مارتین گریفیتس»، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه که نتایج سفر اخیرش به افغانستان را تشریح کرده، درباره وضعیت افغانستان گفته است که طی شش ماه نخست امسال بیش از ۴۵۰ کودک در افغانستان کشته شدند.

گریفیتس افزود: همچنین طی شش ماه گذشته، بیش از ۱۲۰۰ کودک هم به شدت در افغانستان زخمی شدند و یک امدادگر مشغول انجام کارش بود که متأسفانه هدف حمله قرار گرفت.

این مقام سازمان ملل همچنین از گفتگو و مذاکرات خود با مقامات و رهبران طالبان برای تسهیل شرایط و امدادرسانی در افغانستان خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.