مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز از انتقال واحدهای صنفی آلاینده و کارگاه‌های آبکاری، موضوع بند ۲۰ جدول مشاغل و صنوف مزاحم، به خارج از شهر و استقرار در شهرک‌های صنعتی خبر داد.

واحدهای صنفی آلاینده و کارگاه‌های آبکاری تبریز به خارج از شهر انتقال می‌یابند

به گزارش قدس آنلاین،ابراهیم محمدی در جلسه ساماندهی واحدهای صنفی آلاینده با حضور رئیس اداره حفاظت محیط زیست تبریز، رئیس اداره نظارت و پایش، مدیر امکان‌سنجی شهرک‌های صنعتی و اعضای اتحادیه آینه و آبکاران، اظهار کرد: فاضلاب‌های حاصل از فعالیت صنوف آبکاری به لحاظ وجود فلزات سنگین و میزان تأثیرگذاری بالا بر حوزه‌های آبی بسیار خطرناک و تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان است.

وی با اشاره به مشکلات و عوارض ناشی از این واحدها برای سلامتی شهروندان، بر تسریع انتقال آن‌ها به خارج از شهر و استقرار در شهرک‌های صنعتی تاکید کرد.

وی با تاکید بر این‌که هیچ واحد صنفی آلاینده و مزاحمی در سطح شهر مجاز به فعالیت نیست و با واحدهای غیرمجاز، برخورد قضایی انجام خواهد گرفت، اعلام کرد: در این نشست مقرر شد تا کارگاه‌های آبکاری مجاز و غیرمجاز توسط اتحادیه آبکاران شناسایی و با ارسال لیست تکمیلی به سازمان معرفی شوند.

 محمدی افزود: با هماهنگی اتحادیه آبکاران و طلافروشان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مقرر شد تل جلسه‌ای با اولویت تعیین زمین کارگاهی و در صورت امکان ایجاد شهرک تخصصی آبکاران در هفته آینده تشکیل شود.

منبع: ایسنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.