دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه انتطار نمی‌رود امسال هم با افزایش شیوع آنفلوآنزا روبرو باشیم، در عین حال بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا برای کادر بهداشت و درمان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای تاکید کرد.

اوضاع آنفلوآنزا در دومین سال کرونایی / پرخطرها حتما واکسن بزنند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمیدرضا جماعتی درباره شیوع آنفلوآنزا در فصول سرد سال، تاکید کرد: به طور کلی توصیه ما این است که افراد در معرض خطر حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند؛ ولی سال گذشته هم که برای مدتی فصل ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا همزمان شد، میزان و شدت بالایی از ابتلا به آنفلوآنزا را نداشتیم و اکثر بیماران همان مبتلایان به کرونا بودند.

او تاکید کرد: این موضوع در پزشکی یک اصل است که اگر گرفتاری با ویروس یا میکروبی خیلی شدید باشد، معمولا اجازه نمی‌دهد ویروس یا میکروب دیگری خود را نشان دهد؛ بنابراین با توجه به شیوع بالای کرونا، ویروس آنفلوآنزا مانند گذشته شدت نخواهد داشت و امسال هم انتظار نمی‌رود با شدت بالایی از آن مواجه باشیم.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا، بیان کرد: همزمانی و نزدیکی زمان تزریق واکسن کرونا و آنفلوآنزا مشکلی ندارد. البته توصیه می‌کنیم اگر فردی علائم عفونی داشته باشد، بهتر است تا بهبود علائم از تزریق واکسن خودداری کند.

وی تاکید کرد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور و مهرماه است؛ ولی چون پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا چند هفته طول می‌کشد تا ایمنی حاصل شود، بنابراین بهتر است پس از نیمه دوم شهریور این واکسن تزریق شود.

به گفته وی، پرسنل کادر بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای قلبی_عروقی، ریوی، مبتلایان به دیابت، فشار خون بالا و... بهتر است این واکسن را تزریق کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.