ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: طبق هماهنگی انجام شده با سازمان انتقال خون خراسان رضوی در ۱٠ مکان مهم و محوری برگزاری مراسم اربعین پایگاه سیار اهدای خون برپا می‌شود.

نذر خون مردم خراسان رضوی در روز اربعین

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مرتضی همتی‌فر  در رابطه با برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ایام اربعین، اظهار کرد: یک برنامه محوری برای هر شهرستان تدارک دیده شده که بر اساس آن، قرار است در مناطقی که دارای بقعه متبرکه هستند، در روز اربعین مردم از منزل خودشان به سمت آن مکان مقدس به قصد زیارت پیاده‌روی کنند.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، افزود: از دیگر برنامه‌های اربعین، «نذر خون» است که با هماهنگی انجام شده با سازمان انتقال خون، ۱٠ مکان مهم و محوری که مراسم اربعین در آنجا برگزار می‌شود به این سازمان معرفی شده تا بر اساس ظرفیت‌های موجود در کنار این مراسم‌ها، پایگاه سیار اهدای خون برپا شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به دغدغه‌های موجود نسبت به سلامت مردم، از برپایی پایگاه‌های سیار واکسیناسیون در روز اربعین خبر داد و بیان کرد: بر اساس هماهنگی انجام شده با نهادهای مربوطه، قرار شد تا در محل برپایی مراسم هیئات بزرگ‌تر و با جمعیت بیشتر در فضای باز، پایگاه‌های واکسیناسیون مستقر شوند و به مردم ارائه خدمت کنند.

وی از مشارکت هیئات مذهبی و شهرداری مشهد در فضاسازی شهری به مناسبت اربعین خبر داد و گفت: با همراهی هیئات مذهبی و شهرداری مشهد، فضاسازی لازم از میدان فردوسی تا حرم امام رضا (علیه‌السلام) انجام شده تا عزیزانی که از این مسیرها پیاده‌روی خواهند داشت از فضای لازم بهره ببرند.

همتی‌فر با بیان این‌که دو برنامه محوری نیز در سطح شهر مشهد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: به همت چند هیئت مذهبی محوری در مشهد، در خیابان‌های امام رضا (علیه‌السلام) و طبرسی، برنامه‌ای شبیه به مراسم ظهر عاشورا برگزار خواهد شد که فضاسازی لازم برای این مراسم نیز انجام شده است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.