حجت الاسلام ارزانی منظور از مودت را ابراز دوست داشتن به اهل بیت عنوان کرد و گفت: همین پیاده رفتن به کربلا ابراز ارادت به اباعبدالله است.

پیاده روی اربعین جلوه ای از مودت به اهل بیت علیهم السلام است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام امیر ارزانی، در سلسله وبینارهای اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد، ویژه استان کرمان با تسلیت اربعین حسینی، به آیه ۲۹ سوره رعد اشاره و بیان کرد: ما نمی توانیم مثل اهل بیت بشویم که خود ایشان فرمودند احدی نمی تواند مثل ما باشد.

مدیرکل هماهنگی امور ستادی و روابط عمومی و بین‌الملل ستاد فهما افزود: اما آیا نمی توان شاگرد خوبی برای اهل بیت باشیم؟ مثل جابر نقش آفرین و مثل حبیب کنار مولای خود باشیم؟ مثل حُر و یا مثل شهید سلیمانی باشیم که علاوه بر اینکه خود را ساختند و تهذیب نفس کردند؛ توانستند نقش آفرین و منشأ اثر باشند.

وی ایمان به خدا را قبول ولایت آل الله دانست و منظور از مودت را ابراز دوست داشتن به اهل بیت عنوان کرد و گفت: همین پیاده رفتن به کربلا یعنی ارادت خود را به اباعبدالله ابراز کردن؛ پس ایمان یعنی ولایت اهل بیت را قبول کردن و از آنان اطاعت کردن زیرا از طریق اهل بیت علیهم السلام می توان به صراط مستقیم راه پیدا کرد.

حجت الاسلام ارزانی با تأکید بر اینکه باید شاکر محبت و ولایت اهل بیت باشیم؛ خاطرنشان کرد: سیره بزرگان و علما حاکی از آن است که بسیاری از آنان به خاطر اینکه خود را در مقابل اهل بیت کوچک می کردند خدا آنان را بزرگ می کرد؛ امام(ره) وقتی در نجف بودند هر شب به حرم امیرالمؤمنین می رفتند؛ شهید سلیمانی را ببینید قبل از هر عملیاتی متوسل به اهل بیت می شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عمل صالح، فرجام انسان را نیک می کند؛ اظهار کرد: عملی که اباعبدالله آن را دوست دارد باید انجام داد، امام حسین علیه السلام دست گیری می کردند ما نیز باید از مردم دست گیری کرده و خدمت به مؤمن داشته باشیم.

مدیرکل هماهنگی امور ستادی و روابط عمومی و بین‌الملل ستاد فهما افزود: ‌در روایت داریم امام موسی بن جعفر علیهماالسلام وقتی در حاکمیت بودند نامه ای به والی ری می نویسند که سه گروه در سایه رحمت الهی هستند و یکی آنان کسی است که به مردم خدمت می کند.

وی در همین باره ضمانت وام کسی را کردن، خوش اخلاقی و خوش رویی و خوش رفتاری با مردم و خانواده و... را از مصادیق عمل صالح دانست و با اشاره به روایتی اظهار کرد: پیامبر تبسم می کردند تا عظمت ایشان باعث نشود مردم مشکلات خود را با ایشان بازگو نکنند.

حجت الاسلام ارزانی در جمع بندی بحث خود گفت: اگر دل کسی را شکسته ایم، شب اربعین دل ها را به دست بیاوریم و مطمئن باشید که دوستدار امام حسین خواهید بود و امام نگاه ویژه ای می کنند زیرا به خاطر ایشان از دیگران دلجویی می کنید که پیامبر فرمودند کسی که دوستدار حسین است خدا او را دوست دارد.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.