معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: کشتارگاه صنعتی دام مکلف شده است که سیستم تصفیه‌خانه را تا دی ماه امسال راه‌اندازی و فعال کند و در غیراین صورت با آن برخورد قانونی می شود.

تصفیه خانه کشتارگاه دام بجنورد تا دی‌ماه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین هراتی اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی دام در بجنورد اکنون پساب حاصل از فعالیت خود را در استخرها جمع آوری و سپس به وسیله تانکر به قارلق حمل و رهاسازی می کند که این هم تخلف است.

وی افزود: بر اساس قانون، لاگون های قارلق برای رهاسازی فاضلاب های خانگی ایجاد شده و رهاسازی پساب فاضلاب واحدهای صنعتی در آن غیرمجاز و خلاف قانون است اما با توجه به شرایط نامناسب استخرهای جمع آوری پساب در کشتارگاه صنعتی دام بجنورد، این تخلف در حال انجام است.

وی اظهار داشت: به کشتارگاه صنعتی دام بجنورد چهارماه فرصت داده شده تا سیستم تصفیه خانه را تا دی ماه راه اندازی کرده و به انتقال پساب به قارلق خاتمه دهد.

بر اساس این گزارش شکایت از کشتارگاه صنعتی دام بجنورد با موضوع زیست محیطی در سال های گذشته منجر به صدور رای پلمب شده بود اما این رای اجرایی نشد.

هراتی در بخش دیگر سخنان خود در باره پایش های انجام شده از صنایع استان گفت: امسال ۳۳۴ مورد پایش از مراکز و صنایع مختلف استان انجام شده است که این رقم در سال گذشته ۱۶۵ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه صدور اخطاریه برای واحدهای آلاینده آب، خاک و یا هوا در استان در نیمه نخست پارسال ۶۴ مورد بوده است افزود: این پایش ها و نظارت ها در سال جاری منجر به صدور ۱۰۶ مورد اخطاریه برای برای واحدهای آلاینده استان شده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دفع غیراصولی پسماندها و زباله ها، موضوع فاضلاب و پساب از جمله مواردی بوده که منجر به صدور اخطاریه شده است.

بر اساس این گزارش در استان ۱۵ تا ۲۰ واحد آلاینده شناسایی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.