ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی با شعار «سیاه پوش گشت فلک از برای حسین(ع)» از ۳۱ مهرماه همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۷ در فرهنگستان هنر میزبان علاقه‌مندان بود که به تازگی به کار خود پایان داد.

تلاش برای تولید انبوه لباس های مناسبتی

نمایشگاه لباس عاشورایی در بخش‌های طراحی و دوخت لباس اجتماع بانوان، چادر، پوشش سر، طراحی و دوخت لباس مردانه، طراحی پارچه، مجموعه سازی، تصویر سازی و مقاله نویسی برپا شده که بیش از ۱۰۰ اثر در این دوره از نمایشگاه پس از داوری اولیه به نمایش درآمده‌اند.

مریم پورشهابی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در خصوص ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: نمایشگاه لباس عاشورایی شامل ۳ بخش لباس آقایان، لباس بانوان و لباس کودکان بود که البته این نمایشگاه بخش های جنبی دیگری هم داشت.

وی کارگاه های تصویر گری، سمینارهای آموزشی، طراحی پارچه ، مسابقات مقاله نویسی و کارگاه گرافیک و تصویر سازی را از بخش های جنبی نمایشگاه این دوره عنوان کرد.

پورشهابی در خصوص تلفیق هنر و لباس و استفاده از ایده طراحان برای طراحی لباس ها که یکی از ویژگی های این نمایشگاه است، این طور توضیح داد: لباس و پوشش ابزار مهمی است که می تواند فرهنگ عاشورا را در جامعه جاری و ساری کند از این رو طرح های گرافیست ها که برگرفته از مضامین و نمادهای عاشورایی بود و قابلیت عرضه در عرصه بین المللی داشت در مراسمی با حضور تولید کنندگان رونمایی شد تا مورد استفاده طراحان لباس و دوزندگان قرار بگیرد.

پور شهابی در پاسخ به این پرسش که چه نمادهایی در طراحی لباس ها بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: اشعار محتشم کاشانی، سامان امانی و المان ها و نمادهایی مثل علم و نیزه با توجه به نگاه و دانش طراح، در قالب طرح بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با بیان این که طرح های عرضه شده قابلیت تولید انبوه را دارند، در خصوص قیمت لباس ها و در دسترس بودن آن ها توضیح داد: با توجه به کیفیت پارجه و طرح و وضعیت اقتصادی مردم ممکن است قیمت لباس های عرضه شده، گران باشد که امیدواریم با همکاری نهادهایی که عضو کارگروه هستند بتوانیم لباس ها را به تولید انبوه برسانیم تا همه مردم بتوانند از این لباس ها استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.