همزمان با دهه پایانی ماه صفر، تمهیدات گسترده‌ای برای برپایی مراسم عزاداری در حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است و خادمان این آستان با افزایش ظرفیت‌های اجرایی و نظارتی، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را مدنظر خواهند داشت.

تمهیدات گسترده بهداشتی در حرم رضوی برای برپایی عزاداری‌های دهه آخر صفر

به گزارش قدس آنلاین، در آستانه فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)، خادمان امام هشتم خود را برای برپایی مراسم عزاداری این ایام آماده کرده‌اند تا هم میزبان جمع محدود زائرانی باشند که به این بارگاه ملکوتی مشرف می‌شوند، و مهم‌تر از آن، نائب‌الزیاره همه آن‌هایی باشند که مخاطب پخش زنده این مراسم در شبکه‌های متعدد تلویزیونی و رادیویی هستند و دل‌هایشان را راهی مشهدالرضا(ع) می‌کنند.

 

تدابیر ویژه معاونت خدمات زائران

در این ایام حرم مطهر رضوی با آمادگی کامل در تدارک فراهم کردن شرایطی مطلوب برگزاری ویژه برنامه‌های دهه آخر ماه صفر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

در همین راستا معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی برای ارائه خدمات تنظیف و ضدعفونی اماکن متبرکه و تهیه اقلام مصرفی مورد نیاز زائران در دهه آخر صفر را فراهم کرده است.

اطلاع‌رسانی درباره شیوه‌نامه‌های بهداشتی دوران مقابله با بیماری کرونا و مرکز واکسیناسیون کرونا حرم رضوی نیز از طریق نصب بنر، بلندگوها، تلویزیون‌های پهن پیکر و...، به طور منظم در دهه آخر صفر انجام می‌شود.

ضدعفونی مکرر صحن‌ها

تمامی سطوح که در معرض تماس مکرر زائران است، به طور مستمر ضدعفونی می‌شود. همچنین سطوح صحن‌های مرکزی با استفاده از پمپ‌های‌ پشتی و صحن‌های پیرامونی و دوربرگردان‌های حرم مطهر با استفاده از نیسان‌های مجهز به پمپ واترجت به طور منظم در طول شبانه‌روز ضدعفونی می‌شود. از سوی دیگر برای برای افزایش نیرو به منظور تنظیف مناطق پیرامونی حرم مطه، ر هماهنگی لازم با شهرداری مشهد انجام شده است.

 

۷۰ دستگاه ضدعفونی در ورودی‌های حرم

حدود ۷۰ دستگاه خودکار چشمی محلول ضدعفونی دست نیز در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی در دسترس زائران قرار دارد که مخزن آنها به طور مستمر شارژ می‌شود. دستگاه‌های عطرافشانی روضه منوره نیز با توجه به حضور زائران زیر نظر اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی شارژ می‌شود.

بازدید منظم کارشناسان بهداشت

بازدید منظم کارشناسان بخش بهداشت از صحن‌ها، رواق‌ها، آسایشگاه‌ها و... حرم مطهر رضوی و بررسی و نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دوران مقابله با بیماری کرونا، از دیگر اقدامات این اداره به شمار می‌آید. خادمیاران سلامت نیز در گوشه و کنار صحن و سرای رضوی به منظور توزیع محلول ضدعفونی‌ کننده دست و ماسک بین زائران حضور فعال دارند.

فعالیت مرکز واکسیناسیون در رواق دارالمرحمه

مرکز واکسیناسیون حرم مطهر رضوی نیز با هدف تسریع واکسیناسیون عمومی و کمک به دانشگاه علوم پزشکی مشهد، همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۴ در رواق دارالمرحمه، آماده تزریق واکسن به مراجعه‌کنندگان است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.