رییس اتحادیه صنف فروشندگان شیشه و آیینه مشهد گفت: افزایش قیمت شیشه در بازار ریشه در اقدامات بخش تولید و کارخانه‌های این حوزه دارد که هر چند ماه یکبار نرخ‌ها را افزایش می‌دهند.

گرانی شیشه در بازار مربوط به بخش تولید است

به گزارش قدس آنلاین، محمد خدادادی اظهار داشت: هم اینک قیمت هر متر شیشه در محل کارخانه بیش از ۴۰۰ هزار ریال است و در بازار به قیمت هر متر ۸۰۰ هزار ریل به دست مصرف کننده می رسد، که نسبت به ۲ سال قبل رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

وی افزود: گروه صنعتی شیشه کاوه بزرگترین واحدهای تولیدی شیشه کشور را دارد که یکی از واحدهای زیرمجموعه آن در فریمان فعالیت دارد و بخشی از نیاز استان خراسان رضوی به شیشه را تامین می کند.

وی بیان کرد: این واحد تنها تولید کننده شیشه در خراسان رضوی است و دیگر واحدهایی که در این حوزه در استان فعالیت دارند در صنایع تبدیلی مربوط به شیشه فعالیت دارند و خود تولیدکننده شیشه نیستند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان شیشه و آیینه مشهد گفت: از ۲ سال پیش تاکنون قیمت شیشه توسط کارخانجات ۱۰۰ درصد افزایش داشته و همین امسال نیز برخی کارخانه ها در دو یا سه مرحله نرخ شیشه را افزایش داده اند و بر این اساس گران شدن شیشه ارتباطی به این صنف ندارد.

خدادادی اظهار داشت: با این حال شیشه جزو نیازهای ضروری مردم است و مردم به اجبار آن را به هر قیمتی خریداری می کنند اما گران شدن بیش از حد شیشه و رکود ساخت و سازهای مسکن، مشتری این کالا را در بازار نسبت به گذشته کمتر کرده است.

وی با اشاره به وجود ۸۰۰ واحد صنفی دارای جواز کسب زیر پوشش اتحادیه فروشندگان شیشه و آیینه مشهد، از افزایش سالانه هزینه های جانبی صنوف در شرایط کرونایی و رکود بازار مانند بیمه و مالیات اظهار گلایه کرد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.