مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: شهروندان قزوین با توجه به تعطیلات آخر هفته پیش رو باید ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، از هرگونه مسافرت بین شهری خودداری کنند.

شهروندان قزوینی از سفر در تعطیلات آخر هفته خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین، قدرت الله مهدیخانی اظهار داشت: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، با توجه به روزهای سختی که مردم از ناحیه گذر موج های مختلف شیوع ویروس کرونا متحمل شده اند، بدون شک باعث خواهد شد تا بعد از تعطیلات آخر هفته جاری بازهم شاهد افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ باشیم.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونای استان قزوین با اشاره به تعطیلات پیش رو در هفته جاری، تصریح کرد: تجربیات ۲ سال اخیر در حوزه مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ نشان می‌دهد به طور معمول و بعد از هر تعطیلی، آمار مبتلایان، بستری شدگان و در نهایت فوتی های ناشی از شیوع این ویروس به طور وحشتناکی افزایش می یابد که این موضوع تنها ناشی از رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، به ویژه اقدام به سفر بین استانی شهروندان در تعطیلات است.

مهدیخانی تاکید کرد: خوشبختانه با اجرای برنامه واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌ها، استان قزوین از پیک پنجم کرونا عبور کرده اما حفظ شرایط کنونی و حتی بهبود آن نیز مستلزم ادامه رعایت موارد بهداشتی و همچنین مراقبت های فردی و اجتماعی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: از تمامی شهروندان استان درخواست داریم تا ضمن اعمال مقررات مثلث طلایی به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس (استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و  شستشوی مداوم دست ها) و خودداری از هرگونه سفر استانی و بین استانی در تعطیلات آخر هفته، در امر پیشگیری و نابودی این بیماری کادر درمانی و مسوولان استان را یاری کنند.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.