سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر مراقبت و پیگیری جدی دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای پایانی ماه صفر تاکید کرد.

آماده‌باش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای روزهای پایانی ماه صفر

دکتر محمدعلی کیانی در نشست با معاون و مدیران حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در مدت زمان همه‌گیری ویروس کرونا، اقدامات و تلاش‌های گسترده‌ای در حوزه بهداشت شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی ماه صفر و حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در برنامه‌های مذهبی و عزاداری باید ضمن کنترل دستورالعمل‌های بهداشتی، برنامه واکسیناسیون را نیز با سرعت اجرایی کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تغییر رنگبندی وضعیت کرونایی شهر مشهد، زمینه حضور بیشتر زائران را در شهر مشهد به ویژه در روزهای پایانی ماه صفر فراهم می‌کند، اظهار کرد: باید به طور جدی برای پیشگیری از بروز همه‌گیری ویروس کرونا و اجرای برنامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی وارد عمل شد و در این راستا برنامه ریزی‌های لازم در راستای غربالگری مسافران در مبادی ورودی مشهد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه روزهای پایانی ماه صفر نیاز به یک کارتیمی در تمامی سطوح دارد تا ضمن ارائه خدمات مناسب به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، نسبت به کنترل بهداشتی و پیشگیری از بروز بیماری‌ها به شکل مطلوبی اقدام شود، تصریح کرد: لازم است در مکان‌های پرتردد و متراکم کنترل‌های بهداشت محیط بیش از پیش تقویت شود.

کیانی با اشاره به اجرای برنامه غربالگری کرونا در مبادی ورودی شهر مشهد شامل فرودگاه، راه آهن و پایانه‌های مسافربری اظهار کرد: در صورت مثبت بودن تست کرونا، فرد بیمار وارد قرنطینه می‌شود و در غیر این صورت با ارائه آموزش‌ها و توصیه‌های بهداشتی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس اظهار کرد: بر اساس این تصمیم دوره متوسط دوم از نیمه آبان و دوره اول از ابتدای آذرماه بازگشایی خواهند شد و لازم است در این مدت نسبت به تسریع در برنامه واکسیناسیون گروه‌های هدف با مشارکت آموزش و پرورش اقدام شود.

وی با بیان اینکه برای مقطع دبستان هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است، اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت مدارس، واکسیناسیون گروه‌های دانش‌آموزی دوره اول و دوم متوسطه با سرعت بیشتری انجام شود تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.