بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره شخصیت دعبل سریال "ولایت عشق" تأکید کرد در آن صحنه معروف واقعاً حسّ کردم خلعت را از دستان امام رضا(ع) دریافت کرده‌ام.

 فکر کردم واقعاً خلعت را از امام رضا(ع) گرفته‌ام

به گزارش قدس آنلاین، فخرالدین صدیق‌شریف بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در توضیح کارنامه کاری اش گفت: بیشتر نقش‌هایی که بازی کرده‌ام مثبت بوده‌اند اما یک نقش فوق منفی بازی کردم و آن شخصیت ابلیس در فیلم سینمایی «ابراهیم خلیل‌الله» این انتخاب نقش‌ها به خاطر نوع نگاه کارگردان هم هست؛ وقتی شخصیتی در ژانری شناخته می‌شود کارگردان‌ها کمتر ریسک می‌کنند که نقش‌های متفاوت را به او بسپارند اما کارگردان ابراهیم خلیل‌الله خواست من سنت‌شکنی کنم و با سه گریم متفاوت جلوی دوربین ظاهر شدم.

این بازیگر ایرانی اظهار داشت: بازیگر باید توانمندی این را داشته باشد که در نقش‌های مختلف ظاهر شود و تجربه نقش منفی و مثبت را با هم داشته باشد.

صدیق شریف گفت: بازیگری باعث می‌شود نگاه آدم به دنیا و جامعه تغییر کند. احساس می‌کنم باید بیشتر درباره چیزهایی که می‌بینم فکر کنیم چون بازیگری عمیق فکر کردن را به آدم یاد می‌دهد. بازیگری باعث می‌شود شرایط دیگران را درک کنیم و مسائلی که پشت پرده زندگی شخص وجود دارد را ببینیم.

وی درباره ماندگارترین شخصیت‌هایی که بازی کرده است افزود: بسیاری از شخصیت‌هایی که بازی کرده‌ام برایم ماندگار شده است. یکی از آن‌ها دعبل در سریال «ولایت عشق» است. مهدی فخیم‌زاده کارگردانی است که فضای درستی را ایجاد می‌کند تا بازیگر در آن فضا قرار بگیرد. برای فیلمبرداری این سریال سوار بر اسب در همه صحنه‌ها می‌گشت، فضا و شخصیت را می‌ساخت تا بازیگر آن شخصیت را حس کند.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون تأکید کرد: درباره شخصیت دعبل برای من حرف زدند این شخصیت شوریدگی خاصی داشت و همان مدتی که درباره آن شخصیت با او صحبت کردم همه چیزی که باید بازی کنم را دریافت کردم و فضایی را ایجاد کرده بودند که در بخشی از فیلم زمانی که خلعت را پس از خوانش شعر بلندم برای امام (ع) گرفتم، حسّ کردم واقعاً خلعت را از دستان امام رضا (ع) دریافت کرده‌ام. بخشی از کار فخیم‌زاده تحلیل شخصیت بود که همه اینها که تلفیق شود بازی خوب را می‌سازد.

صدیق شریف در پایان بیان کرد: در چشم باد، از چند زاویه ایران را مورد بررسی قرار می‌داد و نشان می‌داد یک ایرانی در همه شرایط یک ایرانی است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.