کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون سه هزار و ۲۰۰ مصرف کنننده مواد مخدر در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی هم اکنون مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

سه هزار و ۲۰۰ مصرف‌کننده موادمخدر در خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، علی حسین پور کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان نخستین دانشگاه علوم پزشکی کشور به شمار می‌رود که برنامه واکسیناسیون کرونا در بین مصرف کنندگان مواد مخدر را با هدف پیشگیری از شیوع کرونا در بین این افراد آغاز کرد.

او افزود: با توجه به اهمیت کنترل بیماری کرونا در مراکز تجمعی و احتمال انتقال سریع کرونا در مراکز درمان اقامتی سوء مصرف مواد و به دنبال آن انتشار بیماری در بین خانواده‌های آنان، طرح واکسیناسیون مددجویان و پرسنل مراکز اقامتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجراست.

کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این برنامه به دنبال همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، بهزیستی استان و رابطان بهداشت در ۲۰ مرکز اقامتی مصرف کنندگان مواد مخدر در حال اجراست که واکسیناسیون کارکنان این مراکز که بیش از ۳۰۰ نفر را شامل می‌شوند نیز انجام شده است.

حسین پور بیان کرد: با توجه به ورود افراد جدید به این مراکز توصیه به قرنطینه افراد جدید به مدت ۲ هفته و به دنبال آن واکسیناسیون آن‌ها به طور مداوم در حال اجراست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.