کارشناسی پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: صبح امروز شهر زنجان با میزان دمای ۱ درجه سانتیگراد بالای صفر، سردترین مرکز استان کشور بود.

زنجان سردترین مرکز استان کشور به ثبت رسید

به گزارش قدس آنلاین، حسین سلطانی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، سلطانیه با دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و زرین رود از توابع شهرستان خدابنده نیز با ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سرترین و گرمترین نقطه استان زنجان به ثبت رسید.  

وی، دمای فعلی شهر زنجان را ۹ درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و با اشاره به اینکه این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۱ درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد، اظهار داشت: امشب و فردا صبح نیز هوای استان زنجان سرد خواهد بود و پس از آن میزان دمای هوای این استان به تدریج و بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.  

سلطانی با بیان اینکه برای روز چهارشنبه نیز بارش پراکنده باران، محتمل است،  تصریح کرد: امروز /شنبه ۱۷ مهر ماه/ آسمان زنجان صاف و ارتفاعات شهرستان طارم ابری و مه آلود است و  بعدازظهر نیز وزش باد برای استان پیش بینی می شود و این شرایط جوی نیز تا روز سه شنبه تداوم خواهد داشت.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.