مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: زمان ثبت نام ۱۰ روز پیش از شروع آن در تمام رسانه‌ها اعلام می‌شود اما اتباع به آن توجهی ندارند و پس از اتمام تاریخ می‌گویند ما را ثبت نام نمی‌کنند.

چرا دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس ثبت‌نام نمی‌شوند؟

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی هاشمی در رابطه با مشکلات تحصیل اتباع خارجی در مشهد اظهار کرد: تهران قبل از شروع سال تحصیلی مهلتی را برای ثبت نام اعلام کرد اما اتباع به تاریخ‌ها و رسانه‌ها توجهی ندارند و زمانی که مهلت تمام می‌شود خواستار ثبت‌نام می‌شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با بیان اینکه ما در استان‌ها، مجری سیاست‌گذاری‌های تهران هستیم، ادامه داد: تهران تاریخ را تعیین کرده و از ۱۰ روز پیش از شروع ثبت‌نام، زمان آن در تمام رسانه‌ها مانند سایت اداره اتباع، صدا و سیما و کانال‌های خبری و فضای مجازی اعلام می‌شود اما اتباع توجهی ندارند و پس از اتمام تاریخ می‌گویند ما را ثبت نام نمی‌کنند.

وی در خصوص کمبود کتاب درسی برای اتباع عنوان کرد: اتباع باید ثبت نام کنند تا ما بدانیم چه مقدار کتاب باید سفارش دهیم، نمی‌شود در این شرایط گرانی کاغذ ما به پشتوانه  اینکه ۳۰۰ هزار تبعه با شرایط تحصیل در استان داریم همین مقدار کتاب درسی سفارش دهیم و هزاران جلد کتاب روی دست ما بماند.

۶۰ هزار دانش آموز اتباع در خراسان رضوی داریم

هاشمی با بیان اینکه برخی با ویزای توریستی به ایران آمده‌اند و نمی‌خواهند کشور ما را ترک کنند، متذکر شد: نمی‌شود اتباع غیر مجازی که به تازگی از افغانستان به ایران آمده‌اند را در مدارس ثبت نام کنیم اصلا امکان و ظرفیت برای ثبت نام آن‌ها نداریم، در خراسان رضوی اگر ۲ هزار مدرسه وجود داشته باشد برای تحصیل ۲۰ درصد از دانش آموزان ظرفیت مکانی نداریم، از کجا باید کلاس بیاوریم؟

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی  خراسان رضوی توضیح داد:دانش آموزان جز هزینه آب و برق مدرسه، ۶ میلیون تومان هزینه دیگر دارند، ۶۰ هزار دانش آموز اتباع در استان داریم که ۲۰ هزار نفر از آن‌ها غیر مجاز هستند! حساب کنید و ببینید آن‌ها برای ما چه مقدار هزینه دارند؛ قانون می‌گوید اتباع غیر مجاز در پایان سال باید کشور را ترک کنند ما اما می‌گوییم تا زمانی که در ایران هستند فرزندشان درسش را بخواند اما آن‌ها کشور را ترک نمی‌کنند.

رسانه‌ها هوشمندانه با سوء استفاده‌ها رفتار کنند

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید بر یادگیری سواد خواندن و نوشتن برای تمام انسان‌ها در جمهوری اسلامی دارند، ادامه داد: برخی از این اتباع غیر مجاز قصد دارند تا مدرک دکتری در کشور ما تحصیل کنند! این واقعا برای ما امکان پذیر نیست، رسانه‌ها باید با برخی سوء استفاده‌ها هوشمندانه رفتار کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: تحقیق کنید که در کجای دنیا اینگونه که ما با اتباع غیر مجاز برخورد می‌کنیم، رفتار می‌کنند؟ اتباع ایرانی که غیر مجاز یا به اشتباه ( روستاییانی که برای چرای دام یا به اشتباه از مرز زمینی دو کشور رد می‌شوند) به افغانستان می‌روند دو سال در زندان‌های مخوف آن کشور زندانی می‌شوند! اما برخی اتباعی که به ایران می‌آیند انتظارات نابجایی دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.