مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: در ۲ سال گذشته علی‌رغم تعطیلی مدارس شاهد افزایش آمار تصادفات کودکان در قزوین بودیم.

افزایش آمار تصادفات کودکان در قزوین در ۲ سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، سعید جهانگیری با اشاره به افزایش میزان تصادف کودکان تصریح کرد: کودکان یکی از قربانیان تصادفات رانندگی هستند و به دلیل آسیب‌پذیر بودن اصولاً در سوانح رانندگی آسیب‌های جدی‌تری متوجه کودکان می‌شود.

وی افزود: طی ۲ سال گذشته علی‌رغم اینکه مدارس تعطیل بود، شاهد افزایش آمار تصادفات کودکان در شهر قزوین بودیم که نکته قابل‌توجهی است. ازجمله علل احتمالی این افزایش می‌توان به افزایش حضور کودکان در معابر و بی‌توجهی والدین نسبت به آموزش قوانین ترافیکی به کودکان اشاره کرد.

بنابراعلام روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ این مسئول بیان کرد: در دوران شیوع کرونا و تعطیلی مدارس انتظار داشتیم که میزان تصادفات کاهش پیدا کند چراکه کودکان برای حضور در مدرسه از خانه خارج نمی‌شدند اما این‌طور نشد، شاید بتوان گفت عدم آموزش‌های ترافیکی لازم موجب شده است که کودکان هنگام تردد در معابر سطح شهر دچار سوانح رانندگی شوند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار سال ۹۸ نسبت به سال‌های ۹۴ تا ۹۷ درمجموع تصادف کودکان با خودرو ۱۸۰ درصد افزایش داشته است اما در سال‌های ۹۹ نسبت به سال‌های ۹۴ تا ۹۷ که با کاهش آموزش قوانین ترافیکی به دلیل تعطیلی مدارس روبه‌رو بودیم این آمار به حدود ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین بیان کرد: در این راستا می‌طلبد که والدین عزیز اهتمام بیشتری نسبت به آموزش قوانین ترافیکی به فرزندان خود داشته باشند، همچنین سعی داریم از طریق هماهنگی با اداره کل آموزش‌وپرورش بستر لازم برای ارائه آموزش‌های ترافیکی لازم برای کودکان را فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.