رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از راه اندازی نخستین مرکز جامع توانبخشی دولتی استان همدان آینده نزدیک در این شهرستان خبرداد.

افتتاح و راه اندازی نخستین مرکز جامع توانبخشی دولتی استان همدان آینده نزدیک در اسدآباد

به گزارش قدس آنلاین، ایرج صالحی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده مجوز تاسیس این مرکز از سوی وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اعطا شده است افزود: در حال حاضر در سطح استان همدان مرکز جامع توانبخشی دولتی وجود ندارد و این مرکز برای اولین بار در شهرستان اسدآباد به همت دانشکده علوم پزشکی شهرستان  تاسیس و راه اندازی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی ،تجهیزات و مکان این مرکز فراهم شده و هیچ گونه مشکلی دانشکده علوم پزشکی شهرستان برای راه اندازی طرح فوق ندارد، تصریح کرد: محل این مرکز در ستاد دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد واقع در میدان امام در حال آماده سازی است.
صالحی با بیان اینکه مرکز جامع توانبخشی در  چندین فاز دارای فعالیت بوده و موضوعاتی مانند گفتار درمانی، اعتیاد ،مشکلات خانوادگی، مشاوره تحصیلی و تغذیه در قالب این مرکز هستند، یاد آور شد: دانشکده علوم پزشکی شهرستان نسبت به جذب دکترای تغذیه عضو هیئت علمی اقدام کرده که از این پس بیمارانی که به مطب‌های بخش خصوصی مراجعه می‌کردند به راحتی بتوانند به این مرکز توانبخشی دولتی مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان اسدآباد در حال حاضر مراکز جامع؛ مشاوره تغذیه و توانبخشی، پزشکی اختلالات اعصاب و روان در دست راه اندازی است.

صالحی با اشاره به اینکه  مراکز جامع توانبخشی، پزشکی، مراکزی هستند که در آنها خدمات فراگیر توانبخشی (اعم از پزشکی ـ حرفه‌ای ـ اجتماعی) توسط تیم توانبخشی ارائه می شود بیان کرد:️ این مراکز به منظور ارائه خدمات پیشگیری ـ تشخیصی ـ درمانی و توانبخشی در سطوح جسـمی، روانی و اجتماعی به صورت سرپائی و روزانه تأسیس می‌شوند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.