معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری در حال ساخت استان است که این رقم با احتساب قیمت زمین ۲۴۵ طرح های در حال اجرا محاسبه شده است.

حجم سرمایه‌گذاری طرح های گردشگری خراسان رضوی ۵۰۰ هزار میلیارد ریال است

به گزارش قدس آنلاین، احمد دیناری اظهار کرد: این طرح‌ها شامل هتل، هتل‌آپارتمان، میهمان‌پذیر، زائرسرا، مجتمع‌های گردشگری، مجتمع گردشگری عمومی و دهکده‌های سلامت مراکز تفریحی و سرگرمی است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز معادل ۹۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری این استان انجام شد. با توجه به تاثیر حوزه گردشگری و حمایت از این بخش شاهد رشد قابل توجه سرمایه‌گذاران خارجی به حوزه گردشگری در خراسان رضوی هستیم.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در  سال ۹۸ آلبوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان رضوی در سه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهیه شده، گفت: تعداد ۱۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در این قالب احصا شد که با حضور مسئولان عالی رتبه، استانداران شرق کشور و اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

وی بیان کرد: تمام این فرصت‌ها برای فرمانداری‌ها و شهرستان‌های استان ارسال و تا کنون برای تعدادی از جمله منطقه نمونه گردشگری سد فریمان و منطقه گردشگری قره‌سو در کلات سرمایه‌گذار پیدا شده است.

دیناری ادامه داد: اجرای این طرح‌ها از سال ۱۳۹۰ آغاز شده‌ و بهره‌برداری از آن‌ها برای حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. خراسان رضوی با برخورداری بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این زمینه دارا است.

انتشار کتاب «گلمکان، سرزمین رودها و چشمه‌ها»

محمد طاهریان، مسئول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چناران گفت: کتاب گلمکان، سرزمین رودها و چشمه‌ها با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهر منتشر شد.

وی افزود: این کتاب از سوی شهرداری و شورای شهر گلمکان در ۱۷۶ صفحه قطع وزیری، توسط انتشارات ابومسلم با تصاوی ر رنگی منتشر شده است.

مسئول نمایندگی میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران ادامه داد: هدف از نگارش این کتاب، معرفی افق‌های نوین گردشگری و شناخت قابلیت‌های تاریخی فرهنگی و جلوه‌های توریستی منطقه قدیمی گلمکان است.

طاهریان عنوان کرد: موضوعات متنوعی از جمله جغرافیا و اقلیم، حیات وحش منطقه، منابع آبی، نام شناخت، گلمکان به روایت متون تاریخی، جایگاه گلمکان در عرصه علم، تصوف و عرفان، راه‌های کاروان‌رو، گلمکان از آبادی تا شهر، محورهای گردشگری روستایی، سفرنامه گلمکان، جاذبه‌های گردشگری، روستاهای ییلاقی، مردم شناسی و میراث ناملموس منطقه و دیگر مطالب مفید و کاربردی به صورت یک مجموعه برای علاقه مندان به طبیت‌گردی، راهنمایان تورها، مدرسان مباحث گردشگری و دانشجویان فراهم آمده است.

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی وی ادامه داد: پژوهشگر و نگارنده این مجموعه، فرامرز صابرمقدم کارشناس اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و دانشجوی دکتری باستان‌شناسی است که در کارنامه علمی خود دارای چندین جلد کتاب در زمینه معرفی جلوه‌های میراث‌ فرهنگی و گردشگری و معماری اسلامی و مقالات باستان‌شناسی است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.