مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان از مصرف یک میلیارد و ۶۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب گاز در طول ۶ ماهه امسال در استان خبرداد.

رشد ۱۲ درصد مصرف گاز در گلستان

به گزارش قدس آنلاین، علی طالبی با اعلام این خبر گفت: این میزان مربوط به بخش‌های مختلف گازرسانی اعم از بخش خانگی، تجاری، صنعتی، نیروگاه، کارخانه سیمان و جایگاه‌های CNG هستند که از ابتدای فروردین لغایت پایان شهریورماه دریافت و به مصرف رسیده است.

وی افزود: از این میزان مصرف حدود ۹۰۹ میلیون مترمکعب که ۵۶ درصد را شامل می‌شود مربوط به نیروگاه‌ها، حدود ۵۰ میلیون مترمکعب مربوط به کارخانه سیمان، ۱۲۱ میلیون مترمکعب برای جایگاه‌های CNG و ۵۳۶ میلیون مترمکعب نیز اختصاص به بخش‌های خانگی و تجاری دارد.

 مدیرعامل شرکت گاز گلستان تصریح کرد: در همین راستا در مدت زمان مشابه سال گذشته حجم گاز دریافتی استان در بخش‌های مختلف مصرف، نزدیک به یک میلیارد و ۴۳۸ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه اولویت مصرف گاز به‌ویژه در ایام سرد سال بخش خانگی است، گفت: برابر بخشنامه دولت و همچنین اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده، تمامی واحدهای صنعتی، تجاری و اداری استان باید مجهز به سوخت دوم باشند تا در صورت لزوم از سوخت جایگزین استفاده کنند.
 طالبی با اشاره به شروع فصل سرد سال از مشترکین گاز خواست تا با صرفه‌جویی و مدیریت مصرف گاز، ضمن کاهش هزینه‌های خانوار، شرایط را برای توزیع پایدار و مطمئن گاز در فصل زمستان برای تمام نقاط استان فراهم کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.