مدیرکل انتقال خون استان فارس از نیاز مبرم استان به گروه‌های خونی +A و –O خبر داد و گفت: با توجه به کاهش شدید ذخایر خون در استان میزان ذخایر خونی استان فارس به وضعیت بحرانی رسیده است.

 وضعیت گروه‌های خونی +A و –O بحرانی است

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد قطره سامانی با بیان اینکه ذخایر خونی استان فارس به دلیل نیاز و مصرف بالای خون در مراکز درمانی و همچنین کاهش آمار اهدای خون به شدت بحرانی است، از مردم خواست برای اهدای خون در گروه‌های مختلف به ویژه +A و –O به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس با بیان اینکه خون و فرآورده‌های خونی دارای عمر کوتاهی هستند و مردم باید به طور مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کنند، افزود: به تناسب افزایش اعمال جراحی در سطح استان با وجود ۷۳ مرکز درمانی و بیمارستان در سطح استان، همچنان در حالت وضعیت کمبود شدید ذخائر خون قرار داریم.

وی با بیان اینکه شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور از مراکز درمانی منحصر به فردی برخوردار است، ادامه داد: بیمارستان پیوند اعضای برای هر عمل پیوند به طول میانگین بین ۱۵ تا ۳۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی مصرف می‌کند. همچنین سه بیمارستان تخصصی سرطان داریم که باید خون و فرآورده‌های خونی این سه بیمارستان هم تامین شود.

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه عمده‌ترین مصرف‌کنندگان خون و پلاکت را بیماران سرطانی و تالاسمی تشکیل می‌دهند گفت: ۴ هزار فرد مبتلا به بیماری تالاسمی داریم که باید هفتگی به آن‌ها خون داده شود که اغلب کودکان با میانگین ۵ سال سن هستند.

ترابی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا با کاهش شدید مراجعه مردمی برای اهدای خون مواجه هستیم، ادامه داد: بیماران تالاسمی به‌دلیل کمبود خون در نوبت تزریق خون قرار دارند که این موضوع می‌تواند سلامت آنان را به خطر اندازد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۶ هزار و ۴۴۳ مراجعه برای اهدای خون داشتیم که ۸۹ هزار و ۲۸ واحد خون توسط شهروندان اهداء شده است.

مدیرکل انتقال خون فارس در پایان تاکید کرد: تمهیدات لازم برای ضدعفونی تجهیزات و فضای پایگاه‌های انتقال خون استان اندیشیده شده و مردم مطمئن باشند از نظر بهداشتی این پایگاه‌ها شرایط بسیار خوبی دارند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.