مراسم آیین نواختن زنگ ملی استکبارستیزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز امروز چهارشنبه در مدارس سراسر کشور نواخته شد که در این مراسم ها شعار محوری مراسم ۱۳ آبان امسال که "ایستادگی و مقاومت ملی ملت ایران رمز افول سلطه استکباری آمریکا" است، مورد تاکید قرار گرفت.

نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس کشور و تداوم ایستادگی و مقاومت ملی

به گزارش قدس آنلاین، این مراسم ها با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با حضور جمعی از مسئولان، مدیران مدارس و دانش آموزان برگزار شد و دانش آموزان شرکت کننده با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، بر تداوم راه شهدا و انقلاب اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

هدف از نواخته شدن این زنگ در مدارس آشنایی دانش آموزان با اهمیت روز۱۳ آبان، مفهوم استکبار، دلیل مبارزه با استکبار و نقش بصیرت و هوشیاری در جلوگیری از اقدامات مستکبرانه و نه گفتن به تحریم های ظالمانه آمریکا از نگاه نسل چهارمی های انقلاب اسلامی است.

امسال به دلیل تقارن ۱۳ آبان با روز پنجشنبه و تعطیلی مدارس، زنگ استکبارستیزی چهارشنبه ۱۲ آبان نواخته شد.

هشتم آبان ۱۳۵۹ همزمان با سالروز شهادت حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله، روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی نام گذاری شده است. این  نوجوان ۱۳ ساله در جنگ تحمیلی با شجاعت بسیار نارنجک به کمر بست و زیر تانک دشمن رفت و با گذشتن از جان خود، پیروزی و حماسه آفرید.

مراسم ویژه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تهران مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه (۱۳ آبان) با سخنرانی سردار سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می شود. در سایر استان ها نیز برگزاری تجمع هایی به مناسبت ۱۳ آبان ماه برنامه ریزی شده است.

مراسم نمادین آیین نواختن "زنگ استکبارستیزی به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز امروز (چهارشنبه) با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان پسرانه شهید کدخدایی منطقه ۱۱ تهران واقع در میدان پاستور برگزار شد که وی در این مراسم دانش آموزان را پرچم‌دار مبارزه با استکبار و جوانان و نوجوانان را ادامه دهندگان مسیر استکبارستیزی دانست و تاکید کرد: کار بزرگی که شهید فهمیده و دانشجویان راه امام انجام دادند،  باید ادامه یابد.

در گیلان نیز زنگ استکبار ستیزی با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان و مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور نواخته شد که در این مراسم، دانش‌آموزان یاد و خاطره شهدا به ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید را گرامی داشتند و مربیان پرورشی با حضور در جمع دانش‌آموزان در رابطه با رویدادهای مهم ۱۳ آبان سخنرانی کردند.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی کشور در این مراسم با بیان اینکه دانش آموزان از ابتدا تاکنون پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند، افزود: ایمان دارم که بسیاری از پیشرفت های ایران اسلامی در آینده نه چندان دور توسط دستان با کفایت جوانان دهه هشتادی رقم خواهد خورد.

همچنین در استان البرز زنگ ملی استکبار ستیزی در مدارس حضوری و بستر شبکه شاد استان با شعار «ایستادگی و مقاومت ملی ملت ایران رمز افول سلطه استکباری» نواخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در آیین استانی زنگ استکبارستیزی که در دبیرستان شهیدستان کرج برگزار شد،  با اشاره به ترفندها و رفتارهای شیطانی دشمنان در فضای رسانه ای گفت: نسل جدید به ویژه دانش آموزان باید در مقابل این ترفندهای فرهنگی با هوشیاری عمل کند.

در لرستان هم آیین نواختن زنگ استکبار ستیزی در دبیرستان دخترانه هیات امنایی فرهنگیان خرم آباد با حضور مسوولان استانی برگزار و از طریق شبکه "شاد" نیز برای دانش آموزان حاضر در کلاس های برخط پوشش داده شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد سخنران این مراسم بود که در این مراسم بیان کرد: روز ملی مبارزه با استکبار نمادی برای نسل نوجوان و جوان است که راه و شیوه های ضربه زنی دشمن به ملت ایران را بشناسند و منافذ ورود و آسیب دشمنان را ببندند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در این مراسم گفت: ایران اسلامی با انقلاب علمی جوانان خود انحصارها را شکسته است و اکنون می‌تواند در زمینه‌های مختلف صادرکننده علوم به سایر کشورها باشد.

در بوشهر نیز آیین نواختن زنگ ملی استکبار ستیزی در مدرسه دخترانه نجابت مرکز استان برگزار شد که رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در این مراسم گفت: استکبار ستیزی عین عقلانیت، لازمه عزت و مقدمه پیشرفت و سعادت است.

حجت الاسلام یوسف جمالی افزود: آمریکا رژیم استکباری، جنگ افروز، تروریست پرور، مداخله گر، فاسد  و انحصار طلب است و استکبار نیز جامع همه این زشتی‌ها،  بدی‌ها و شیطنت‌ها است که ستیزه‌گری و مقابله با آن عین عقلانیت است.

همچنین در کردستان رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آیین نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس این استان، که به صورت نمادین با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی، کادر آموزشی و تعداد محدودی از دانش‌آموزان در دبیرستان دخترانه شهیده ژیلا مقبل سنندج برگزار شد، بیان کرد: دشمنی‌ها و توطئه های آمریکا همچنان تا امروز ادامه دارد و دلیل آن هم این است که ماهیت نظام سلطه را  به چالش کشیدیم و باید همواره هوشیاری خود را در مقابل استعمار حفظ کنیم.

در فارس هم استاندار زنگ ملی استکبارستیزی را در شهرستان رستم به صدا درآورد و در این مراسم با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی هیمنه استکبار را در هم شکست، گفت: مردم ایران نشان داده اند قدرت استکبار در برابر اراده و ظلم ستیز آنها هیچ است.

به گفته استاندار فارس امروز وظیفه مدیران کشور و مسئولان این است که خود را خادم مردم و در کنار آنها و همه پست و مقام و جایگاه‌های خود را مدیون این مردمی بدانند که برای حفظ دیانت و اعتقاد و کشورشان از هر چه بود گذشتند.

در کرمان نیز مراسم نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در کشور امروز بهانه‌ای بود تا یاد شهیدان دانش آموز نیز گرامی داشته شود؛ شهیدانی که به سن و سال خود توجهی نکردند و همپای پدران و برادران بزرگ‌تر خود در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم تاکید کرد: در شرایط سخت کرونایی که دشمن تلاش می کند یاس و ناامیدی را به جامعه و خانواده ها تزریق کند باید بیشتر آگاه و هوشیار باشیم و به ترفندهای شوم آنان توجه نکنیم.

همچنین در آذربایجان غربی مدیرکل آموزش و پرورش این استان در مراسم زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی، گرامیداشت روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی که در مدرسه شهید عسگری ناحیه یک آموزش و پرورش شهر ارومیه برگزار شد، گفت: کشورهای استکباری به صورت مستقیم دانش آموزان و نوجوانان ما را هدف گرفته اند لذا تربیت دانش آموزان اخلاق‌مدار مطابق با آموزه‌های قرآنی، حرکت در مسیر استکبار ستیزی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در آیین نواختن زنگ استکبار ستیزی به مناسبت ۱۳ آبان در دبیرستان شریعتی شهر زنجان با بیان اینکه دانش آموزان همواره در صف مقدم دفاع از انقلاب و نظام بوده اند، گفت: این استان بیش از ۵۰۰ شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: این ایام رنگ و بوی حضور نوجوانان و جوانان را در تاریخ انقلاب را دارد که در صحنه های مختلف نقش آفرینی های موثری را داشته و دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.