دادستانی فدرال سوئیس از سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا و میشل پلاتینی، رئیس سابق یوفا به دلیل پرداخت و دریافت غیرقانونی شکایت کرده است.

اتهام جدید به پلاتینی و بلاتر در مورد دریافت غیرقانونی پول

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از دیلی میل،  سپ بلاتر رئیس سابق فیفا و میشل پلاتینی، مدیر سابق یوفا برای پرداخت و دریافت حدود دو میلیون یورویی متهم شدند.

دادستانی فدرال سوئیس این دو مقام ارشد سابق را به پرداخت و دریافت غیرقانونی متهم کردند. در بیانیه این مقام در روز سه شنبه آمده است: "شواهد جمع آوری شده این ظن را تقویت کرده است که این پرداخت به پلاتینی بدون مبنای قانونی انجام شده است. این پرداخت به دارایی های فیفا آسیب رسانده و پلاتینی را به طور غیرقانونی غنی کرده است.


هسته اصلی این دادرسی پرداخت دو میلیون فرانک (۱.۸۶ میلیون یورو) از فیفا به حساب پلاتینی است که در آن زمان توسط بلاتر اداره می شد،  بلاتر در نامه ای نوشت که پلاتینی این پول را برای کارهای مشاوره ای برای فیفا بین سال های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ دریافت کرد. 

دفتر دادستانی فدرال در جریان تحقیقات خود دریافت که پلاتینی با غرامت سالانه ۳۰۰۰۰۰ فرانک سوئیس بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ در طول فعالیت خود به عنوان مشاور بلاتر موافقت کرده و آن را از فیفا دریافت کرده بود. هشت سال پس از پایان این فعالیت، پلاتینی دو میلیون فرانک را مطالبه کرد و با کمک بلاتر آن را از فیفا دریافت کرد.


دادستان ها همچنین بلاتر  را به اختلاس، مدیریت تجاری خیانتکارانه و جعل اسناد متهم می کنند. کمیته اخلاق فیفا ۶ سال پیش بلاتر و پلاتینی را محروم کرد و این تعلیق که بعداً مدت آن کاهش یافت، به معنای پایان دوران حرفه ای آنها بود. با این حال هر دو همواره این اتهامات را رد کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.