معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد که بخش زیادی از آن ناشی از اثرات کرونا بر وضعیت اقتصادی خانواده‌هاست.

خراسان رضوی ۶۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل دارد

به گزارش قدس آنلاین، رضا صابری تولایی افزود: شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن موجب شد عده‌ای از سرپرستان خانواده‌ها شغل خود را از دست داده و دچار مشکلات اقتصادی شوند که این امر بر ادامه تحصیل فرزندان آنها تاثیر گذاشته و موجب عدم ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنان در سال تحصیلی جدید شده است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته ۴۴ هزار و ۱۵۰ دانش آموز در استان ترک تحصیل کرده بودند که اجرای طرح ضربتی شناسایی این دانش آموزان در آذر ماه پارسال موجب شناسایی و بازگرداندن ۱۳ هزار و ۵۲۹ دانش آموز به کلاس درس شد.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در شهرستانها و مناطق محروم از جمله نوخندان، زاوه و جلگه رخ عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس بیشتر است.

صابری افزود: از دیگر دلایل ترک تحصیل دانش آموزان خراسان رضوی ازدواج زودهنگام(کودک همسری)، مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده،  فقدان انگیزه و ادامه تحصیل است.

وی اضافه کرد: البته آمارها مقداری شناور است و ممکن است بخشی از دانش آموزان از شهری به شهری دیگر رفته و یا جابه‌جایی بین استانی داشته باشند اما بررسی‌ها در این زمینه همچنان در حال انجام است.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که معادل حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزان کشور است.

منبع:ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.