سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و نفوذ سامانه پرفشار سرد نسبت به بارش شدید باران و برف و کاهش تا ۱۴ درجه‌ای دما در ۱۴ استان هشدار داد.

هشدار بارش باران شدید و کاهش ۱۴ درجه‌ای دما

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس تحلیل نقشه‌ های همدیدی و آینده‌ نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌ های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی، جنوب، جنوب شرق و استان‌های واقع در امتداد زاگرس مرکزی و زاگرس جنوبی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

 فردا شنبه ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰ این شرایط در مناطق ذکر شده ادامه خواهد داشت اما از شدت و گستردگی بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر کاسته می‌شود.

 امروز در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور و فردا در مناطقی از شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی شده است. روز یکشنبه ضمن تضعیف شدت سامانه بارشی در مناطقی از شرق و مرکز کشور شاهد بارش خواهیم بود. روز دوشنبه بارش‌ها به صورت پراکنده و محدود به ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس جنوبی و بخش‌هایی از شرق کشور خواهد بود. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه شنبه در اکثر مناطق کشور جو آرامی پیش بینی می‌شود. در این روز برای ارتفاعات استان کرمان افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.