معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: مسیر ۵.۲کیلومتری خط ۳ قطار شهری در محدوده ایستگاه میدان شهدا تا ایستگاه باب الجواد و سپس پایانه مسافربری امام رضا(ع) در خوشبینانه ترین حالت انتهای سال ۱۴۰۱به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری از ۵.۲ کیلومتر خط ۳مترو در پایان سال ۱۴۰۱/ خط ۳ برای  اجرای کامل به  ۲۸هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خلیل الله کاظمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: مسیر ۵.۲کیلومتری خط ۳ قطار شهری  مشهد در محدوده  ایستگاه میدان شهدا تا ایستگاه باب الجواد و سپس پایانه مسافربری امام رضا(ع) در خوشبینانه ترین حالت انتهای سال ۱۴۰۱به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سوال که طبق اظهارات قبلی قرار بود این مسیر در نیمه اول سال ۱۴۰۰یا نهایتا در نیمه دوم سال جاری برای برخورداری زائران امام رضا(ع) و همچنین کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر به بهره برداری برسد ، عنوان کرد: به دلیل اینکه دریافت مجوز ترک تشریفات این پروژه از کمیته سه نفره دولت طولانی و حدود ۳ماه قبل صادر شد از این رو به ناچار قرارداد تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این پروژه سه ماه قبل با قرارگاه خاتم الانبیا به امضا رسید.

کاظمی با بیان اینکه حدود ۳۵۰۰تا ۴۰۰۰میلیارد تومان برای اجرای این مسیر اعتبار مورد نیاز است، افزود: مبلغ اوراق سال جاری حدود ۷۰۰میلیارد تومان است و اگر بتوانیم برای سال ۱۴۰۱مبلغ اوراق را افزایش دهیم و با توجه به اینکه واگن های مورد نیاز این مسیر نیز تامین شده و ۳۰واگن وارد مشهد شده است پیش بینی ما این است که با تامین اعتبار لازم،  در ماه های آخر سال اینده این مسیر آماده خدمت رسانی به زائران باشد.

وی در مورد اجرای کامل خط ۳قطار شهری مشهد نیز گفت: برای اجرای کامل این پروژه  در شرایط فعلی حدود ۲۸هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است این در حالی است که کل هزینه انجام شده برای افتتاح خط ۱و ۲ قطار شهری مشهد حدود ۷هزار میلیارد تومان بوده است بنابراین در صورت تامین اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه سرعت خواهد گرفت.

کاظمی ادامه داد: از طرفی همانند بهره برداری از خط ۲ ، در خط ۳ نیز رویکرد ما بر این است که ایستگاه به ایستگاه این پروژه را به بهره برداری برسانیم .

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد  در مورد خط ۴قطار شهری نیز گفت: تاکنون ۲۶۰متر عملیات حفاری این پروژه نیز  انجام شده است .

کاظمی در مورد برنامه های مدیریت شهری برای کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر مشهد نیز گفت: برای کاهش ترافیک در این منطقه الزاماتی نظیر ساخت پارکینگ  قبل از محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی در دستور کار قرار گرفت که از جمله ان پارکینگ هشت اباد در این منطقه تا انتهای سال به بهره برداری خواهد رسید و با افتتاح این پارکینگ به ظرفیتی که برای پارکینگ در میدان شهدا مورد نیاز بود خواهیم رسید .

وی ادامه داد: در محورهای دیگر نظیر میدان بسیج ، میدان نواب و میدان شهدای گمنام نیز ایجاد پارکینگ در دستور کار قرار دارد که به دلیل عدم توافق لازم با مجموعه هایی نظیر وزارت نفت  برای در اختیار قرار دادن زمین در میدان شهدای گمنام موفق به احداث انها نشده ایم .

وی در مورد ایجاد پیاده راه در این محورها نیز گفت: تاحدودی این پروژه را شروع کرده ایم که نمونه آن در خیابان شیرازی است و عرض پیاده رو در راستای این طرح افزایش پیدا کرد ، در خیابان های نواب و طبرسی نیز این برنامه در اولویت های کاری ما قرار دارد .

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.