براساس آمار به دست آمده در هفته منتهی به (۱۴ آبان‌ماه) ۲ میلیون و ۲۴۳ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۸۳ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته نخست همین ماه به ترتیب رشد ۳۱ و ۵۴ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

رشد ۵۴ درصدی ارزش معاملات بورس کالا در هفته گذشته

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری بورس کالا، معامله ۵۲۶ هزار تن فولاد و ۲۶۰ هزار تن سنگ‌آهن در کنار فروش یک میلیون تنی شرکت‌های سیمانی، از اتفاق‌های جذاب هفته گذشته بوررس کالا به شمار می‌رود.

در هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی یک میلیون و ۸۷۴ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۲۳ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار یک میلیون  و ۴۴ تن سیمان، ۵۲۶ هزار و ۱۸۲ تن فولاد، ۲۶۰ هزار تن سنگ‌آهن، ۲۷ هزار تن آهن‌اسفنجی، هفت‌هزار و ۹۰۰ تن روی، چهار هزار و ۷۱۰ تن آلومینیوم، چهار هزار و ۳۷۰ تن مس، ۲۸۰ تن سولفور مولیبدن، ۳۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۲‌کیلوگرم شمش طلا داد و ستد شد.

در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۳۶۴ هزار و ۹۹۴ تن انواع کالا به ارزش ۵۸ هزار  و ۸۹۵ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۱۰۸ هزار و ۱۱ تن قیر، ۹۸ هزار تن وکیوم باتوم، ۷۵ هزار و ۹۴۲ تن مواد پلیمری، ۴۲ هزار تن لوب‌کات، ۳۸هزار و ۳۶۵ تن مواد شیمیایی، سه‌هزار و ۳۲۰ تن روغن پایه، ۲۴۸ تن عایق رطوبتی و ۸۶۰ تن گوگرد معامله شد.

همچنین چهار هزار و ۲۶۲ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

بررسی عملکرد بورس کالای ایران در سال ۹۹ بیانگر آن است که با وجود همه سختی‌های اقتصادی در این سال و سایه برخی چالش‌ها از جمله قیمت‌گذاری دستوری در چند برهه زمانی، اما اقدام‌های توسعه‌ای مهمی در این بازار رقم خورده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.