سید محمدرضا هاشمی در تشریح مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، بیان کرد: پیگیری مصوبات سفر مهم‌ترین برنامه ما است.

پیگیری مصوبات ریاست جمهوری توسط استاندار سمنان

به گزارش قدس آنلاین،   سید محمدرضا هاشمی استاندار استان سمنان گفت:پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان مهمترین برنامه مااست و در این راستا، کار ما پس‌ از سفر آغاز شده است و مردم باید طعم سفر را با پیگیری مصوبات و تخصیص اعتبار ها، لمس کنند.
وی ادامه داد: ۱۴۵طرح مصوب شده در پی سفر رییس جمهوری در ۲۵ دستگاه اجرایی است که در این زمینه، ۴۰ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه عمران و ۱۰۰ هزار میلیارد در حوزه اقتصادی است که طی سه سال اختصاص می‌یابد.
هاشمی اضافه کرد: یکی از طرح‌های مهم حوزه آب، اجرایی شدن سد فینسک جهت آبرسانی به شهرهای مهدی‌شهر، سرخه و سمنان است که به این منظور اعتبار در نظر گرفته‌ شده است و به‌ عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کارگروه آب جهت رفع مشکلات آب در استان تشکیل شده‌ است و در زمینه پساب فاضلاب شهرها نیز با دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی اقدام‌های لازم در دستور کار قرار دارد.
هاشمی افزود: تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر اولویت اصلی ما اقتصاد، اشتغال و معیشت است که همه مشکلات در دل اقتصاد است.
وی بیان کرد: نهمین سفر استانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهوری به استان سمنان بود که استان ما یکی از استان‌های اولویت‌دار بود و قبل‌از سفر، سه جلسه کاربردی و عملیاتی انجام و در این راستا در نهاد ریاست‌جمهوری با حضور نماینده وزیران، وزیران، معاونان وزیر و معاون رئیس‌جمهور برگزار که اولویت‌ها بررسی و نیازمندی‌ها شناسایی شد.
اولویت دولت، اتمام طرح های نیمه تمام استان است
هاشمی گفت: سیاست دولت سیزدهم شروع طرح جدید نیست و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار دارد تا امیدبخش باشد.
وی به دیدار آیت الله رییسی با عشایر اشاره کرد و افزود: در سفر رییس جمهوری، دغدغه بزرگ‌ترین ایل کشور در سنگسر مهدی‌شهر با ۷۴ طایفه بررسی شد و دستورات لازم برای رسیدگی به وضعیت سه هزار و۴۰۰ خانوار عشایر استان سمنان داده شد که در آیت زمینه نهاده‌های دامی به عنوان یکی از مشکلات دامداران و تامین نهاده‌ها و دریافت مدت‌دار هزینه از دستورات رییس جمهور در این بازدید بود.
۳۲ هزار و ۳۶۵ نفر به صورت نامه و تلفنی با دولت ارتباط گرفتند
هاشمی خاطر نشان کرد: به منظور ارتباط مردم با رییس جمهور، سامانه سامد در استان سمنان راه اندازی شد که در این راستا ۶۰۰ نفر با ۱۲۰ سامانه و ۶۰ خط تلفن، جوابگوی مردم بودند که رکورد ارتباط مردمی با دولت در استان سمنان شکسته شد.
وی ادامه داد: ۲۱ هزار و ۱۶۲ تماس با سامانه برقرار و ۱۱ هزار و ۲۰۳ نامه در این سفر دریافت شد که ۲۹ هزار و ۶۲۵ مورد درخواست، ۵۷۱ مورد گزارش و شکایت و ۸۳ مورد بیان تقدیر و ابراز احساسات بود.
هاشمی تصریح کرد: دریافت کمک نقدی و غیرنقدی، تقاضای تسهیلات مسکن، خوداشتغالی، خرید خودرو و تغییر وضعیت شغلی از مهم‌ترین درخواست های مردم بود.
استان سمنان در زمینه واکسیناسیون کرونا از میانگین کشوری بالاتر است
هاشمی اظهار داشت: مردم استان سمنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی را در دستورکار داشته باشند تا شاهد بازگشت وضعیت استان به رنگ بندی آبی و شرایط پایدار کرونا باشیم.
استاندار سمنان گفت: در حال حاضر میانگین کشوری دریافت دز اول کرونا ۸۱ درصد و میانگین استان ۸۶ درصد است، همچنین ۶۰ درصد از جمعیت هدف کشور هر ۲ دز واکسن را دریافت کردند در حالی که این آمار در استان سمنان به ۶۵ درصد رسیده است.

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.