یک کارگردان سینما گفت: سینمای ما به جای ژانر محور بودن، موج محور است و هر چند وقت یک بار موجی از تولید یک فیلم در جامعه ایجاد می‌شود.

سینمای ما ژانر محور نیست، موج محور است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا لطفی کارگردان سینما، با اشاره به مشکلات سینمای کشور گفت: متأسفانه سینمای ما به جای ژانر محور بودن، موج محور است؛ یعنی هر چند وقت یک بار یک فیلم تولید می‌شود و موجی در جامعه ایجاد می‌کند و به دنبال آن فیلمسازان، فیلم‌هایی با آن محوریت می‌سازند تا شاید بتوانند دیده شوند. این وضعیت به قدری ادامه پیدا می‌کند که تولیدات ضعیف‌تر می‌شوند و از اقبال می‌افتند و مدتی بعد سینما با موج دیگری مواجه می‌شود.

لطفی افزود: چند سالی است که موج فیلم‌های کمدی و اجتماعی شکل گرفته است و این روزها شاهد فیلم‌های کمدی و اجتماعی هستیم که بیشتر در سینما به چشم می‌خورند و اساساً موضوعی به اسم ژانر در سینما، محوریت قرار نمی‌گیرد.

او با اشاره به مشکلات تولید فیلم در ژانر وحشت ادامه داد: هم تولیدکنندگان بخش خصوصی و هم ارگان‌های بخش دولتی تمایلی به تولید فیلم‌ در ژانر مختلف ندارند؛ ژانر وحشت هم در کنار دیگر ژانرها قربانی وضعیت این روز سینما شده است.

لطفی درباره استقبال مردم از ژانر وحشت در کشور عنوان کرد: مردم از فیلم خوب استقبال می‌کنند و ژانر وحشت از ژانرهای پرفروش سینمای جهانی محسوب می‌شود؛ اساساً مردم با این نوع ژانر ارتباط خوبی برقرار می‌کنند.

این کارگردان سینما تصریح کرد: داستان‌های خوبی در زمینه وحشت داریم و می‌توانیم در این زمینه کارهای خوبی انجام دهیم.

او همچنین گفت: ژانر وحشت مبتنی بر بومی سازی است و در هر فرهنگ، سبک خود را دنبال می‌کند؛ چون جنس ترس هر منطقه با سایر مناطق متفاوت است.

لطفی در پایان افزود: از نظر تکنیکی سینمای پرخرجی داریم و اگر بخواهیم تکنیک‌ها را به درستی رعایت کنیم، هزینه زیادی در تولید فیلم به دنبال خواهد داشت و برای اینکه فیلم‌ها با هزینه کمتری تولید شوند، سطح تکنیک کاهش پیدا می‌کند و فیلم‌ها کیفیت خوبی پیدا نمی‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.