سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ارتباط عمیق میان دانش آموزان و کتابخانه مدارس باید احیا شود و سرانه مطالعه غیردرسی دانش آموزان افزایش یابد.

ارتباط دانش‌آموزان و کتابخانه مدارس باید احیا شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کاظمی امروز  در مراسم افتتاح بزرگترین کتابخانه دانش آموزی خیرساز کشور با نام "فرزانه گواهی" در مشهد افزود: حرکت خیران برای ساخت مدرسه از خطه خراسان رضوی و جوار بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) آغاز شد و به تمام کشور تسری یافت و تاکنون نیز خیران مدرسه ساز حرکتهای بی‌نظیر در عرصه آموزش و پرورش انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش خراسان رضوی همیشه سردمدار حرکتهای بزرگ در کشور بوده و در این مسیر موفق عمل کرده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، یکی از آسیب‌های نظام تعلیم و تربیت و جامعه را دور شدن از فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: تشخیص درست نیکوکار مرحوم در ساخت این کتابخانه دانش‌آموزی با بهترین نحو ممکن قابل قدردانی است.

وی افزود: پس از افتتاح این فضای ارزشمند باید در زمینه استفاده و اثربخشی آن تلاش شود زیرا کتابخوانی که باید ریشه آن در مدرسه باشد بسیار کمرنگ شده است.

کاظمی ادامه داد: در ایجاد پیوند عمیق میان دانش آموز و کتابخانه، نوسازی و بهسازی، تجهیز و افزایش کتابهای کتابخانه های مدارس ضعیف عمل شده و با توجه به گسترش روزافزون فضای مجازی شاهد فاصله بین دانش آموزان و کتاب هستیم.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به تقویت و تجهیز کتابخانه مدارس احساس می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: باید کمک کنیم که مشکل تجهیزات این کتابخانه به خوبی حل شود و این مرکز بطور کامل تجهیز گردد.

وی ادامه داد: این کتابخانه قرار است دستکم به ۱۰ هزار دانش آموز خدمات ارائه کند ضمن اینکه برای تامین کتابهای این کتابخانه باید در قالب طرحی از تمام دانش آموزان استان کمک گرفته شود و عناوین کتابهای مورد نیاز هم باید اعلام شود تا در قالب یک فراخوان تامین گردد.

کاظمی گفت: اعتباری معادل ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیز این کتابخانه اختصاص خواهیم داد.

وی افزود: این مکان باید محل تردد متراکم دانش آموزان با هدف افزایش سرانه مطالعه غیردرسی باشد و علاوه بر این باید برنامه ریزی های فناورانه در این کتابخانه انجام شود.

کتابخانه زنده یاد "فرزانه گواهی" به عنوان بزرگترین کتابخانه دانش‌آموزی خیرساز کشور در ناحیه ۶ آموزش و پرورش مشهد در زمینی به مساحت ۵۵۰ مترمربع و ۹۸۰ مترمربع زیربنا در چهار طبقه با هزینه بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیر ساخته شده است.  

این کتابخانه شامل پنج سالن مطالعه و ۲ سالن مخزن کتاب می باشد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.