مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از برگزاری نخستین تور ریلی جشنواره گردشگری خراسان رضوی با عنوان خراسانگرد خبر داد.

نخستین تور آشناسازی گردشگری در خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد موسوی با اعلام این خبر افزود: در راستای برگزاری جشنواره مجازی عکس خراسانگرد و به‌منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری، موزه‌‎ها و به‌ویژه  گردشگری کشاورزی تربت حیدریه، این تور گردشگری به وسیله قطار از مشهد به مقصد این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسافران این تور یک روزه ۶۰ نفرند و صبح یکشنبه ۲۳ آبان ماه از مشهد عازم تربت حیدریه خواهند شد و گردشگران، هنرمندان عکاس، کارشناسان میراث‌ فرهنگی و گردشگری، خبرنگاران، راهنمایان تورها، مدیران فنی، مدیران عامل مجری تورهای داخلی و همچنین افراد تاثیرگذار شبکه های اجتماعی (اینفلوئنسر) در این تور حضور خواهند داشت.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: هدف از برگزاری این تور، آشنایی با موزه‌ها، آثار و بناهای تاریخی و به‌ ویژه بازدید از مزارع گل زعفران و گردشگری کشاورزی و در ادامه، بازدید از پژوهشکده زعفران و چند شرکت فعال در صادرات زعفران است.

موسوی افزود: تورهای آشناسازی توسط اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با مشارکت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به صورت رایگان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد : خراسان بزرگ خاستگاه اصلی زعفران و طلای سرخ ایران است که بیشترین و با کیفیت‌ترین زعفران دنیا در این بخش از ایران کاشت و برداشت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.