قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت توجه به اقدامات پیشگیرانه در اماکن مقدسه که کانون حضور مردم است، گفت: باید پدافند غیر عامل به‌عنوان کاری جهادی و اولویت‌دار در اعتاب مقدسه مدنظر قرار بگیرد.

ضرورت اقدام جهادی برای تقویت پدافند غیرعامل در اعتاب مقدسه

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مالک رحمتی در افتتاحیه همایش «مدیریت بحران و پدافند غیر عامل با محوریت اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه» با رویکرد افزایش تاب‌آوری و کاهش خطرپذیری افزود: کشور ما ایران، پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همواره در معرض خطراتی بوده که اوج آن در ۸ سال جنگ تحمیلی دیده شد، اما ایمان قوی، ایثارگری، فرهنگ شهادت مردم متدین و درایت و رهبری امام راحل(قدس سره) و جایگاه ولایت فقیه، به دشمنان ثابت کرد که نمی‌توانند از مسیر نظامی راه به جایی ببرند و با اراده آهنین مردم مواجه خواهند شد.

شکست دشمن در جنگ نظامی و فرهنگی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در آن تجربه ۸ ساله، کشور ایران در جهان به عنوان پیروز میدان جنگ نظامی شناخته شد و دشمنان که دیدند از این راه نمی‌توانند به کشور ما نفوذ کنند راه‌های دیگری را در پیش گرفته‌اند.

دکتر رحمتی تهاجم فرهنگی را یکی از راه‌های دشمن برای تداوم دشمنی‌ها برشمرد و گفت: در این عرصه شاهد یک جنگ تمام‌عیار در کشور هستیم، اما باز هم به برکت وجود فرهنگ اسلامی دشمنان دست‌خالی ماندند و در جنگ فرهنگی نیز شکست می‌خورند.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد حضور جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی بوده‌ایم و استکبار جهانی باید با اندیشه و فرهنگی بجنگد که ریشه عمیقی در جامعه ما دارد و ایرانیان این فرهنگ مقاومت را در روز تشییع پیکر سردار سلیمانی به جهانیان نشان دادند.

باید معادلات دشمن در عرصه جنگ نرم را بر هم بزنیم

وی افزود: با این شرایط استکبار جهانی وقتی می‌بیند که دیگر با توپ و تانک و ابزار نظامی نمی‌تواند در کشور ما نفوذ کند، دست به دامن ابزارهای جدیدی همچون حمله سایبری و بیولوژیکی می‌شود، چرا که با یک حمله سایبری می‌تواند در زندگی مردم ایجاد اخلال و نارضایتی کند.

رحمتی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره بر مسئله پدافند غیر عامل تأکید و توجه داشته‌اند و این نشان از درایت ایشان دارد. ما نیز همواره باید علاوه بر اینکه توان خود در عرصه نظامی را تقویت کنیم، لازم است در عرصه غیرنظامی و جنگ نرم هم معادلات دشمنان را بر هم بزنیم و با پدافند غیر عامل، از بسیاری از مخاطرات و مشکلات پیشگیری کنیم.

توجه ویژه آستان قدس رضوی به موضوع پدافند غیرعامل

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، به اهمیت پدافند غیرعامل در اعتاب مقدسه اشاره و تصریح کرد: امروز اعتاب مقدسه، کانون توجهات و مراجعات مردم شناخته می‌شوند و به همین دلیل دشمنان اسلام هم به دنبال نفوذ به این کانون‌ها هستند و با توجه به این موضوع، در صورت کوچک‌ترین بی‌توجهی نسبت به طرح‌ها و برنامه‌های دشمن، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

رحمتی ادامه داد: حسب تأکید تولیت معزز آستان قدس رضوی در این مجموعه معنوی به موضوع پدافند غیر عامل بسیار توجه شده و برگزاری این همایش نیز در راستای تأکیدات و توجهات ایشان به موضوع و عملیاتی شدن آن است.

وی خاطرنشان کرد: بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) میزبان زائران بی‌شماری از اقصی نقاط جهان است و به همین دلیل می‌طلبد برای میزبانی شایسته از  زائران به موضوع پدافند غیر عامل توجه بیشتری شود و کوتاهی در این حوزه جایز نیست.

رحمتی در پایان گفت: تمام مجموعه آستان قدس رضوی حول محور حضرت امام رضا(ع) معنا پیدا می‌کند و این حرم قدسی نیز حول محور زائران تجلی پیدا می‌کند، بنابراین با تقویت خدمت‌رسانی در حوزه‌هایی مانند پدافند غیرعامل، باید فضایی را فراهم کنیم که زائران با آرامش و بدون دغدغه و نگرانی، زیارتی مطلوب و توأم با معرفت را تجربه کنند.

انتهای پیام

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.