همزمان با میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع)، سومین چایخانه دائمی حرم مطهر رضوی در باغ رضوان افتتاح شد.

سومین چایخانه دائمی حرم مطهر رضوی در باغ رضوان افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، با تأکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر میزبانی شایسته از ارادتمندان حضرت رضا(ع) و ایجاد فضایی معنوی برای رفع خستگی زائران، عصر امروز و با حضور جمعی از خادمان و زائران سومین چایخانه حرم مطهر رضوی در محل باغ رضوان به بهره‌برداری رسید.

در حاشیه این مراسم امین بهنام؛ معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه فاز اول و دوم پروژه چایخانه‌های حضرت در صحن‌های کوثر و غدیر به بهره‌برداری رسیده است، به تشریح جزئیات خدمات این چایخانه‌ها پرداخت و گفت: این چایخانه‌ها همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پذیرای زائران و مجاوران در صحن و سرای رضوی است.

 

وی بیان کرد: به طور میانگین روزانه ۲۵ هزار لیوان چای شیرین متبرک با مصرف نزدیک به ۴۰۰ کیلوگرم شکر و  ۱۸ تا۲۰ کیلوگرم چای در هر چایخانه حضرت رضا(ع) توزیع می‌شود که در ایام مناسبتی، جمعه شب‌ها و شب‌های جمعه تا ساعت ۲۲ نیز فعال خواهد بود.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه علاوه بر چای، دمنوش‌های گیاهی نیز در آینده در این چایخانه‌ها توزیع می‌شود،   افزود: خدمات توزیع چای و انواع دمنوش‌ها با همکاری حدود ۱۲۰ خادم در شیفت‌های مختلف در چایخانه‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سرو چای نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی خادمان و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بین زائران و مجاوران با تشکیل صف‌های منظم و مجزای خواهران و برادران زیر نظر خادمین سلامت در این چایخانه‌ها ارائه خدمت انجام خواهد ‌شد.

 

بهنام با تأکید بر اینکه تمامی وسایل و امکانات داخل چایخانه‌ها همچون سماورها، قوری‌ها و استکان‌ها با مشارکت ناذران و خیران حرم مطهر رضوی تهیه شده است، گفت: عموم خیراندیشان نیز امکان مشارکت در فعالیت چایخانه‌های حضرت رضا(ع) و تهیه اقلام مورد نیاز ‌آنها همچون چای، شکر، لیوان یک‌بار مصرف و... را به صورت حضوری و غیرحضوری از طریق درگاه‌های دریافت نذورات آستان قدس رضوی دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.