۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 776989

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درگز گفت: عملکرد تولید چغندرقند در واحد سطح با توجه به خشکسالی سال جاری آن گونه که در ابتدای فصل انتظار می رفت، نبود و به ۳۵ تن کاهش یافت.

خشکسالی بلای جان چغندر قند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی ۹ هزار تن چغندرقند از مزارع شهرستان درگز برداشت می شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درگز گفت:در سال جاری با توجه به اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی چغندر قند و استقبال کشاورزان از کشت چغندر، کارخانه های قند در ابتدای فصل کشت، نزدیک به ۲۳۵ هکتار قرارداد کشت با کشاورزان منعقد کردند ...
اکبر یونسی اظهارداشت: با این وجود به دلیل بروز بی سابقه خشکی و گرما در کشور و کمبود شدید منابع آبی وقطع برق کنتور های هوشمند، چغندرکاران بخشی از قراردادهای کشت خود را با کارخانه های قند فسخ کردند و سطح کشت نسبت به قراردادها کاهش یافت.
وی افزود: عملکرد تولید چغندرقند در واحد سطح با توجه به خشکسالی سال جاری آن گونه که در ابتدای فصل انتظار می رفت، نبود و به ۳۵ تن کاهش یافت.
وی با بیان اینکه برداشت چغندر پائیزه از مزارع آغاز شده است، اذعان داشت: تاکنون نزدیک به ۱۵۰
هکتار چغندر قند پائیزه از مزارع برداشت شده و کشاورزان نزدیک به۶ هزار تن چغندر قند تولید شده را به کارخانه های قند تحویل داده اند.
وی ادامه داد: خشکسالی و کمبود آب از یک طرف و افزایش دمای هوا و کمبود کامیون برای حمل به موقع چغندر تولیدی موجب شده برداشت با سختی و کندی صورت گیرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.