آیت الله رمضانی عملی شدن انتظار فرج را در گرو عمل کردن به تمام دستورات قرآن، سنت پیامبر و اهل‌بیتش دانست و گفت: تربیت نسل‌ها باید بر اساس دستورات انسان‌ساز و تعالی‌بخش اسلام باشد.

امام زمان(عج)، مظهر و تجلی رحمت واسع حق است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا رمضانی در مرکز شیعیان خوجه پاریس با تأکید بر لزوم شناخت ولایت اهل بیت(ع) و توسل به حضرت بقیه الله(عج) به بیان وظایف مهم شیعیان در زمان ظهور پرداخت و اظهار داشت: خودسازی، تلاش در تربیت دیگران و تلاش در آماده سازی جامعه لازمه امر فرج است.

وی به بیان نکات و جملاتی از عارفان و دانشمندان بزرگ شیعه و نیز شخصیت‌هایی همچون آیت الله بهجت اشاره و عنوان کرد: این بزرگان در کلام خود به اهمیت توجه و تمرکز و ارتباط با امام زمان (ع) بسیار توجه داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در ادامه به بیان نکاتی در مورد اهمیت نقش امام حسن عسکری در دنیای تشیع و مکتب اهل بیت علیهم السلام پرداخت و عنوان کرد: در طول ۲۵۰ سال پس از رحلت پیامبر معارف امامان شیعه موجب تحول در اندیشه اسلامی گشته است.

رمضانی در این سخنرانی بحث ولایت حضرت بقیه الله را مطرح کرد و به فرمایش پیامبر اکرم (ص) اشاره داشت و گفت: حضرت فرمودند: سنت و سیره حضرت مهدی (عج) سنت و سیره من است. به این معنا که همانطور که پیامبر با بعثت خود رحمت را برای جهانیان آوردند حضرت بقیه الله (عج) هم برای توسعه رحمت خداوند در جهان و پرورش دادن رحمت می‌آید. در ارتباط با رسالت پیامبر قرآن کریم می‌فرماید: «وَ ما اَرسَلناکَ الا رحمة للعالمین» و «اِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ.» یعنی من برای (احیای) مکارم اخلاق و نیکی‌های اخلاقی مبعوث شده‌ام به این معنی که از ویژگی‌های بارز انبیای الهی داشتن اخلاق نیکو است. آنان همان‌طور که در دیگر زمینه‌ها به عنوان الگوی مردم و اجتماع هستند، در زمینه اخلاق نیکو چه اخلاق فردی و چه درباره اخلاقیات مربوط به مسائل اجتماعی به عنوان الگوی مردم مطرح بوده‌اند.

وی افزود: امام مهدی (ع) که سنت پیامبر است برای رحمت می‌آید نه برای کشتن و شمشیر کشیدن و از بین بردن. طبق احادیث شیعه، امام زمان، مظهر و تجلی رحمت واسع حق است. در فرازی از زیارات ایشان به این عبارت مخاطب شده‌اند که «السلام علیک أیها الرحمة الواسعة»، سلام بر تو ای رحمت بی‌کران و گسترده الهی. همچنین در سخنی از خود حضرت آمده است «همانا رحمت پروردگارتان همه چیز را فرا گرفته و من آن رحمت بیکران الهی هستم» و در بیان معصومان علیهم السّلام چنین توصیف شده است، امام دلسوزتر است بر مردم از پدران و مادرانشان و حضرت مهدی علیه السّلام از همه‌ی شما، مردم را بیشتر پناه می‌دهد و از همه‌ی شما علمش افزون‌تر و رحمت و لطفش از همه فراگیرتر است.

آیت‌الله رمضانی سپس به وظایف شیعیان در زمان غیبت اشاره کرد و گفت: وظایف همه ما در زمان غیبت همان وظایف در زمان حضور امام معصوم (ع) است. مجموع این وظایف را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد و گفت بزرگ‌ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت، انتظار فرج و ظهور دولت جهانی حضرت مهدی (ع) که دولت ایشان دولت گسترش عدالت، امنیت، مهرورزی و برادری میان تمامی انسان‌ها است. عملی شدن انتظار فرج این است که به تمام دستورات قرآن و سنت پیامبر و اهل‌بیتش جامه عمل بپوشانیم و در تربیت نسل‌ها بر اساس دستورات انسان‌ساز و تعالی‌بخش اسلام بکوشیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.