مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: بر اثر ۲ زلزله بزرگ عصر یکشنبه در استان، ۳۳۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های راه استان از جمله پل ها، ابنیه، آسفالت و تونل ها در محور ترانزتی حاجی آباد به بندرعباس وارد شده است.

زلزله ۳۳۰ میلیارد تومان به زیرساخت های راه هرمزگان خسارت وارد کرد

به گزارش قدس آنلاین، یوسف عابدینی اظهار داشت: هم اکنون با رایزنی صورت گرفته، وزارت راه مبلغ ۳۰ میلیارد تومان جهت ایمن‌سازی و تسریع در بازگشایی محور مذکور اختصاص داده است.

وی ادامه داد: با اختصاص این مبلغ و با حضور نیروهای راهداری اقدام به ایمن‌سازی چهار نقطه کلیدی در محور حاجی آباد بندرعباس با توزیع ۵۰۰ تن آسفالت گرم، نصب علایم راهداری و برداشت سنگ های بزرگ ناشی از ریزش کوه و بهسازی اولیه محل های آسیب دیده شد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: به دنبال زلزله عصر یکشنبه، نیروهای راهداری هرمزگان از همان ابتدا در محل زلزله حضور یافته و بلافاصله با استفاده از تجهیزات موجود اقدام به برداشتن موانع و کمک به بازگشایی مسیر کردند.

عابدینی در خصوص مسدود شدن برخی از تونل های هرمزگان در زمان های بروز حادثه از جمله ریزش کوه و بارش باران، گفت: در دوره های گذشته پیش بینی لازم برای حوادث صورت نگرفته و از همین رو ما در این مواقع دچار مشکل می شویم که خوشبختانه در حال حاضر تمامی تونل ها بازگشایی شده و هیچ مشکلی نداریم.

به گزارش براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۴ در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری از زمین و زلزله دیگری با بزرگای ۶.۳ در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه، به فاصله یک دقیقه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه استان هرمزگان را لرزاند.

همچنین پس از آن ۶۱ پس‌لرزه به بزرگی بین ۳ تا ۵ در مقیاس امواج درونی زمین در این منطقه از جنوب کشورمان رخ داد.

طبق آخرین اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، پس از این ۶۱ پس‌لرزه، ۹ پس‌لرزه با بزرگی بین ۴ تا ۵، ۳۰ پس‌لرزه با بزرگای بین ۳ تا ۴ و ۲۲ پس‌لرزه با بزرگی کمتر از ۳ در مقیاس امواج درونی زمین در استان هرمزگان رخ داده است.

بر اثر این زلزله دو نفر جان خود را از دست دادند و حدود ۱۰۰ نفر نیز مصدوم شدند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.